نامه اعتراضی ایران به سازمان بین المللی دریانوردی

    کد خبر :833487
نامه اعتراضی ایران به سازمان بین المللی دریانوردی

رئیس نمایندگی جمهوی اسلامی ایران در لندن مقر سازمان بین المللی دریانوردی در نامه ای به دبیر کل این سازمان خبرسازی های اخیر علیه صنعت دریایی ایران را محکوم کرد.

در پی دروغ سازی های اخیر علیه امنیت دریایی منطقه خلیج فارس و دریای عمان، محسن بهاروند سفیر ایران در لندن در نامه‌ای به دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) این خبرسازی را محکوم کرد.

رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لندن به عنوان مقر سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) ضمن محکوم کردن خبرسازی‌های دروغین در مورد اقدامات ایران برای آسیب زدن به امنیت دریانوردی در خلیج فارس و دریای عمان، از جامعه بین‌المللی درخواست کرد که برای مقابله با این مواضع بی ثبات کننده، همکاری کنند.

بهاروند در این نامه ضمن رد همه اتهامات بی پایه و اساس که همگی با انگیزه‌های سیاسی و به منظور ایجاد بی ثباتی و آسیب وارد آوردن به امنیت و سلامت دریانوردی، مطرح شده‌اند، تعهد کشورمان را به حفظ امنیت و ایمنی دریانوردی یادآوری کرده و نوشته است: ما معتقدیم که حفظ امنیت دریانوردی در جهت منافع ایران و جامعه بین‌المللی است.

این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه این نامه خاطرنشان کرده که رفتارهای ماجراجویانه و مغرضانه تعداد خاصی از کشورها، با زبانی آمیخته با زور و تهدید، علیه جمهوری اسلامی ایران، نه تنها ناقض اصل عدم توسل به زور برای مبنای منشور سازمان ملل متحد است، بلکه امنیت دریانوردی بین‌المللی را در درازمدت در منطقه به خطر می‌اندازد.

به گزارش همشهری آنلاین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در پایان این نامه از همه کشورها و بازیگران بین‌المللی که متعهد به اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل، شامل کنوانسیون سازمان بین‌المللی دریانوردی مرتبط با امنیت و ایمنی کشتیرانی هستند، درخواست کرده که این رفتارهای بی ثبات کننده در منطقه را محکوم کرده و با حسن نیت در جهت تأمین امنیت دریانوردی در همه آبراه‌های بین‌المللی شامل خلیج فارس و دریای عمان همکاری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید