نامزدهای اسکار دنیای تئاتر معرفی شدند

    کد خبر :991826
نامزدهای اسکار دنیای تئاتر معرفی شدند

نمایش موزیکالی که نسخه نمایشی فیلم موزیکال ساخته «بیلی وایلدر» در سال ۱۹۵۹ است، در ۱۳ شاخه از جوایز تونی نامزد دریافت جایزه شد.

فهرست نامزدهای جوایز تئاتر تونی در سال ۲۰۲۳ اعلام شد و این نمایش به کارگردانی «کیسی نیکولا» موفق شد در ۱۳ شاخه از جمله بهترین نمایش موزیکال، بازیگر مرد موزیکال، نقش مکمل مرد و زن موزیکال، کارگردانی نمایش موزیکال و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شود.

داستان این نمایش اقتباسی از فیلمی کمدی موزیکال با نام «بغضیا داغ دوس دارن» محصول سال ۱۹۵۹ آمریکا به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی «بیلی وایلدر» و با با بازی «مریلین مونرو»، «تونی کرتیس» و «جک لمون» است. بنیاد فیلم آمریکا این فیلم را به عنوان برترین فیلم کمدی تاریخ برگزیده‌است. این فیلم در سی و دومین دوره جوایز اسکار در شش بخش نامزد بود و برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس شد و همچنین در هفدهمین مراسم گلدن گلوب نیز جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد و زن فیلم موزیکال یا کمدی را کسب کرد.

در میان نامزدهای جوایز امسال تونی سه نمایشنامه برنده جایزه پولیتزر نیز حضور دارند که شامل «بین رودخانه و دیوانه»، «هزینه زندگی» و «Fat Ham» می‌شود که هر کدام در ۵ شاخه نامزد کسب جایزه شدند.. نمایشنامه جدید «تام استوپارد» درباره هولوکاست با عنوان «لئوپولدشتات» نیز توانست شش نامزدی دریافت کند.

جوایز تونی نخستین‌بار در سال ۱۹۴۷ برگزار شد و در دنیای تئاتر، معادل «اسکار» در سینما، «گرمی» در موسیقی و «اِمی» در عرصه تلویزیون است. همتایان انگلیسی و فرانسوی این جوایز تئاتر هم «اولیویه» و «مولیر» هستند.

سال گذشته نمایش‌های «سه‌گانه لِمان» و «کمپانی» بیشترین تعداد جوایز تونی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایسنا، مراسم پایانی هفتاد و ششمین دوره جوایز تئاتر تونی روز ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید