ناشنوایان ایران در المپیک زمستانی

  • ورزشی
  • دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ۸:۵۹
    کد خبر :1053302
ناشنوایان ایران المپیک زمستانی

ناشنوایان ایران برای اولین بار و بعد از بیست‌سال در دو رشته ورزشی فوتسال و اسکی در بازی‌های زمستانی شرکت می‌کنند.

بازی‌های المپیک زمستانی ناشنوایان در ۶ رشته ورزشی فوتسال، اسکی، شطرنج، هاکی روی یخ، اسنوبرد و کریکت از ۱۲ تا ۲۳ اسفند در ترکیه برگزار می‌شود و تیم ایران برای اولین بار بعد از بیست سال در دو رشته ورزشی اسکی و فوتسال در این بازی‌ها حضور خواهد داشت.

امیرعلی علیزاده تنها اسکی باز ناشنواست که به همراه ۱۲ ورزشکار فوتسال برای شرکت در بازی‌های زمستانی ۱۰ اسفند عازم ترکیه می شوند.

علیرضا بسیح مسوول فنی مسابقات فدراسیون ناشنوایان درباره علت اعزام تنها دو رشته به این بازی‌ها برای اولین بار بعد از بیست سال، گفت: یکی از شرایط اعزام رشته‌ها به بازی‌های زمستانی تامین هزینه‌ی اعزام توسط اسپانسر و انجمن ها بود و فدراسیون ناشنوایان از نظر اعتباری امکان اعزام هیچ رشته‌ای به بازی‌های زمستانی را نداشت. بنابراین از بین رشته‌ها تنها اسکی و فوتسال بودند که توانستند هزینه ی اعزام ورزشکاران خود را به ترکیه فراهم کنند. البته سعی داشتیم شطرنج را نیز به بازی‌های زمستانی اعزام کنیم که متاسفانه از نظر اعتباری شرایط اعزام این رشته فراهم نشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هر دو رشته شانس مدال آوری در بازی‌های زمستانی را دارند یا خیر؟ تصریح کرد: فوتسال قهرمان جهان است و در بازی‌های زمستانی نیز با هدف قهرمانی اعزام می‌شود. در اسکی علیزاده در رده سنی جوانان و نوجوانان صاحب سکوست اما در بازی‌های زمستانی نمی‌دانیم شرایط چگونه رقم خواهد خورد. امیدوارم در هر دو رشته که بعد از بیست سال در بازی‌های زمستانی شرکت می‌کنیم به مدال دست پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، بسیح در پایان گفت: اسکی ناشنوایان نوپاست و تنها یک ورزشکار در این رشته فعالیت می‌کند، امیدوارم که در بازی های زمستانی با کسب مدال، جایگاه آن را در بین رشته‌های ناشنوایان پررنگ و ورزشکاران بیشتری را جذب این رشته کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید