ناسا مریخ را روی زمین ساخت

    کد خبر :449841

ناسا آزمایشگاه «مریخ روی زمین» را در یک انباری ساخته تا دستوراتی که به کاوشگر «اینسایت» در مریخ ارسال می شود را روی زمین بررسی کند.

همزمان با آماده شدن کاوشگر اینسایت برای آغاز فعالیت در مریخ، ناسا از یک آزمایشگاه «مریخ روی زمین» رونمایی کرد که در انباری در پاسادنا برای آزمایش این ابزار فضایی ساخته شده است.

کارمندان ناسا در آزمایشگاه Propulsion Laboratory در پاسادنا ایالت کالیفرنیا مشغول استفاده از یک نمونه از کاوشگر به نام ForeSight هستند تا هر دستوری که به سیاره سرخ رنگ ارسال می شود در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار گیرد.

مهندسان با توجه به عکس هایی که «اینسایت» به زمین ارسال کرده به دقت مکان فرود این کاوشگر را بازسای می کنند. آنها برای این منظور از سنگ های خرد شده استفاده می کنند تا خاک مریخ را شبیه سازی کنند.

محققان بستری از سنگ گارنت خرد شده را به قطر ۱۰ سانتیمتر در مکان آزمایش گسترده کردند تا شبیه سطح مریخ در مکان فرود کاوشگر اینسایت شود.

به گزارش مهر ، در مرحله بعد محققان ناسا با استفاده از هدست های واقعیت مجازی مدل های مختلفی از زمین محل فرود کاوشگر در مریخ را به طور دیجیتالی در آزمایشگاه بررسی کردند.

شبیه سازی هر یک از جزئیات این بستر از جمله سنگریزه ها یا شن ها هرکدام حدود ۴ ساعت طول می کشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید