پایان نسل ماهواره های M؛

ناسا آخرین پروژه خود را به فضا پرتاب کرد

    کد خبر :87083

ناسا سومین و آخرین ماهواره از نسل ماهواره های M خود را پرتاب کرد این ماهواره با راکت موشکی از آمریکا پرتاب شد و در مدار زمین قرار گرفت.

به گزارش  برنا، ساعت 8:29 دیروز ماهواره بر TDRS-M از فلوریدای آمریکا بلند شد و کنترل کنندگان آن از وضعیت مناسب این ماهواره خبر دادند.

گفتنی است در چهارماههی نخست پرتاب وظیفه ی کنترل و نظارت آن بر عهدهی شرکت تولید کننده یعنی بویینگ است. ناسا در سال گذشته آزمایش های بسیاری را بر روی این ماهواره پیش از ارسال آن به فضا انجام داده است که پس از آماده شدن، این ماهواره به عنوان کاوشگر و یک پل ارتباطی بین زمین و فضا و سایر تلسکوپ های فضایی مثل هابل باشد.

همچنین مدیر این پروژه، «دیولیتمن» در رابطه با این ماهواره گفت:” ناوگان TDRS به نوبه ی خود بیانگر یک ارتباط قوی بین دانش انسانی وعلم فضا است.” این ماهواره افق
های ارتباطی انسان و فضا را توسعه می دهد و این امکان را برای ما فراهم می کند که در
دهه آینده در رابطه با سرعت ارسال و دریافت اطلاعات پیشرفت کنیم.

 

پروژه این نسل از ماهوارهها از سال 1973 به منظور افزایش سرعت در برقراری ارتباط بین زمین و فضا در دست اجرا قرار گرفت. محصول اولیه این پروژه در سال 1983 با عنوان TDRS-1 پا به عرصه ی وجود گذاشت و تنها دو عدد از این ماهواره ها از کار افتادند و پنج تا از 9 ماهواره نقش خود را در زمینه بهبود ارتباط با کره زمین ایفامی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید