ناامیدی ایلان ماسک درباره فناوری Neuralink

    کد خبر :934139
فناوری Neuralink

ایلان ماسک از موفقیت شرکت Neuralink ناامید شد و به Synchron روی آورد که مانند Neuralink تراشه های مغزی را توسعه می دهد. معلوم شد که ذهن خود این میلیاردر هنوز آماده نشان دادن راه حل های جدید نیست، اگرچه میمون ها و خوک ها موفق به نصب چندین تراشه شدند.

بازتاب- بنابراین ماسک به توماس آکسلی بنیانگذار و مدیر عامل Synchrons روی آورد. جزئیات این مذاکرات هنوز منتشر نشده است، بنابراین مشخص نیست که آیا این یک همکاری تمام عیار، خرید ماسک از شرکت یا چیزهای دیگر است. همچنین هنوز مشخص نیست که مذاکرات در چه مرحله‌ای بوده و حال و هوای طرفین چگونه است.

Synchron در سال 2016 تاسیس شد. این شرکت یک ایمپلنت مغزی ساخته که برخلاف محصول Neuralink نیازی به باز کردن جمجمه برای نصب آن نیست. نصب این تراشه متفاوت بوده  و هدف آن کمک به افراد فلج برای کنترل دستگاه های دیجیتال به تنهایی است.

این شرکت دستگاه را برای اولین بار روی یک بیمار در ایالات متحده کاشت، که قبلاً تأییدیه FDA را برای آزمایشات انسانی در سال 2021 دریافت کرده بود. Synchron همچنین تراشه‌هایی را برای چهار نفر در استرالیا نصب کرد. حال باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه ماسک چیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید