مک بوک ایر 2022 اپل بسیار قدرتمند خواهد بود

    کد خبر :849024

مک بوک ایر مجهز به تراشه M1 حدودا یک سال پیش به صورت رسمی معرفی شد و با استقبال زیاد کاربران همراه بود. اگرچه گمان می‌رفت که در همین بازه زمانی باید چشم به راه مک‌بوک ایر جدید باشیم، اما ظاهرا دوستداران این نسخه از مک بوک باید مدت زمان بیشتری را منتشر بمانند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس محصولات اپل می‌گوید که مک‌بوک ایر جدید که از تراشه ارتقا یافته اپل (?M2) استفاده می‌کند تا سه ماهه سوم سال 2022 روانه بازار نخواهد شد. به این ترتیب تا معرفی این نسخه از مک بوک حدود یک سال باقی مانده است. تولید انبوه این مدل در اواخر سه ماهه دوم یا اوایل سه ماهه سوم 2022 آغاز خواهد شد.

این موضوع نشان می‌دهد پیش‌بینی قبلی کو مبنی بر عرضه مک بوک ایر جدید در اواسط سال 2022 چندان درست نبوده است. انتظار می‌رود این نسخه از مک بوک ایر طراحی در سبک آی مک مجهز به تراشه M1 داشته باشد.

مینگ چی کو آینده فروش مک بوک ایر فعلی را نیز اندکی سخت تصور می‌کند. مهم‌ترین دلیل این موضوع را می‌توان کمبود قطعات دانست. هم‌چنین انتظار می‌رود با پایان یافتن پاندمی کرونا تقاضای لوازم مربوط دورکاری کاهش پیدا کند.

انتظار می‌رود اپل در ماه آینده عرضه مک بوک پرو 14 و 16 اینچی جدید که مجهز به تراشه M1X است را آغاز کند. این تراشه احتمالاً‌ دارای بهبودهایی در بخش پردازشی و خصوصاً‌ گرافیکی خواهد بود. تراشه M1 اپل توانست در زمان عرضه همه را با عملکرد سریع اما مصرف پایین خود غافلگیر کند. تراشه‌های مبتنی بر آرم بسیار بهینه‌تر هستند و مصرف انرژی و حرارت پردازنده‌های رایج سری Core اینتل یا رایزن AMD را ندارند. با این‌حال چالش اصلی سازگار کردن برنامه‌های قدیمی با معماری جدید است که به نظر می‌رسد اپل در این زمینه موفق عمل کرده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید