مکملی که سرعت کاهش وزن را 4 برابر می کند

    کد خبر :903863

بر اساس نتایج تحقیقات علمی برخی از مکمل‌های غذایی کاهش وزن را سرعت می‌دهند. تحقیقات نیز نشان داد اینولین می‌تواند چهار برابر به کاهش وزن کمک کند.

افراد در این مطالعه پس از مصرف مکمل ۲.۳ درصد از وزن بدن خود را کاهش دادند در شرایطی که این رقم در گروه کنترل تنها ۶ دهم درصد بود.

اینولین فیبری است که به‌صورت طبیعی در بسیاری از غذاها مانند تره فرنگی، گندم، پیاز، موز و مارچوبه وجود دارد، این فیبرطبیعی که مکملش در بازار وجود دارد نقش موثری در کاهش اشتها دارد، اینولین قوام خامه ای شکل داشته و در صنایع غذایی با عنوان جایگزین چربی مورد استفاده قرار می گیرد.

اینولین با داشتن کالری کم و فیبر بالا می‌تواند به بهبود سلامت گوارش کمک کند، مصرف این فیبر می تواند موجب کاهش وزن شود.

این مطالعه  ۴۴ فرد دارای اضافه‌وزن که مبتلا به پیش‌دیابت بودند در زمان ۱۸ هفته مورد بررسی قرار گرفتند، در این تحقیق به نیمی از آنها 30 گرم اینولین داده شد و به گروه دیگر دارونما داده شد، در 9 هفته ابتدایی هر دو گروه کاهش وزن یکسان داشتند اما پس از آن گروهی که اینولین در اختیار داشتند ۲.۳ درصد از وزن بدن خود را در مقایسه با تنها ۶ دهم درصد در گروه کنترل کاهش دادند.

به اعتقاد محققان مصرف اینولین،برنامه سبک زندگی سنتی با کالری محدود را تقویت می‌کند، مزیت بیشتر مکمل اینولین کاهش بیشتر چربی داخل کبدی و داخل سلولی در عضله کف پا حتی پس از محاسبه وزن است، به گفته محققان اینولین از طریق کاهش اشتها به کاهش وزن کمک می کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید