موضوع تعرفه گذاری حوزه سلامت را با مشکل رو به رو کرده است

    کد خبر :169995

رئیس مجمع خیرین و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعرفه گذاری ها در بخش های مختلف به خودشان واگذار شده است و فقط در حوزه سلامت است که دولت ورود می کند.
دکتر حسینعلی شهریاری در چهارمین کنگره تخصصی و اولین کنگره بین المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات گفت: حوزه سلامت همواره دچار چالش بوده است و علت آن این است که با جسم و روح مردم سر و کار دارد.

شهریاری گفت: منابع مالی خوبی از سوی دولت به این وزارتخانه اختصاص داده شد اگرچه این منابع روی کاغذ بودند و تیم اقتصادی دولت آن را به وزارت بهداشت ندادند که باعث شد حوزه سلامت با چالش هایی مواجه شود.

وی تصریح کرد: طبق قانون ۱۰ درصد از هدفمند کردن یارانه ها و یک درصد از ارزش افزوده به حوزه سلامت اختصاص دارد ولی دولت به هر دلیلی ۱۰ درصد از هدفمند کردن یارانه ها را به این حوزه اختصاص نداد.

شهریاری ادامه داد: هم اکنون ساخت بیمارستان ها از عهده دولت خارج است که باید به خیریه ها و بخش خصوصی روی آورند. مساله تعرفه گذاری نیز موضوع مهمی است که باید به آن پرداخت. در بخش های مختلف تعرفه گذاری ها به خودشان واگذار شده است و فقط در حوزه سلامت است که دولت ورود می کند. ممکن است بگوییم چون جان مردم در میان است دولت دخالت می کند اما باید بگویم در تعرفه گذاری دولت اکثرا منافع خود را می بیند.

رئیس مجمع خیرین و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما اصراری نداریم که تعرفه بیمارستان های خیرین مانند بخش خصوصی باشد اما باید بدانیم با تعرفه های بخش دولتی هم نمی توانیم این بیمارستان ها را اداره کرد. خیرین اقدامات زیادی در حوزه سلامت انجام داده اند ولی بعد از صحبت های رهبری پیرامون اینکه نباید از ظرفیت های خیرین غافل شویم کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شد.

شهریاری گفت: در زمان انتخابات اقدامات خوبی انجام می دهیم و برنامه های خوبی تصویب می کنیم اما متاسفانه خیلی از آنها هرگز اجرایی نمی شوند.

به گزارش مهر، رئیس مجمع خیرین و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر انبارهای دانشگاه های پزشکی را بررسی کنید می بینید که تجهیزات پزشکی بسیار زیادی در آنها بلااستفاده مانده اند که با تعمیر مجدد می شد از آنها استفاده کرد. امیدوارم تجهیزات پزشکی را از شرکت های داخلی و با خدمات پس از فروش مناسبی خریداری کنیم زیرا این هزینه ها پول بیت المال است که متعلق به همه مردم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید