موسوی‌لاری: روحانی با اصلاح طلبان نه در چینش کابینه مشورت کرد و نه اکنون که گله مند است

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۸:۵۲
    کد خبر :271921

نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: اشکالی ندارد رئیس‌جمهور در مسیر کار به این نتیجه برسد که یک تغییر ذائقه دهد و یک نوسازی در بدنه مدیریت اجرایی ایجاد کند تا کارها با شتاب بیشتری پیش برود و دولت قبراق‌تر و فعال‌تر شود.
حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری درباره گلایه حسن روحانی از ناامیدی برخی اعضای کابینه به خبرآنلاین گفت: این صحبت نشان می دهد آقای روحانی از نوع مواجهه بعضی همکارانش با مسائل، مشکلات و تنگناهای موجود در مسیر فعالیت‌های اجرایی قانونی گله مند است یعنی احساس می کند آن‌گونه که شایسته و بایسته است آنها با این موضوع مواجه نمی شوند.

به گزاش نامه نیوز وی افزود: آقای روحانی جایی صحبت کرد که «بعضی اعضای دولت روزه سکوت گرفتند، چیزی نمی گویند و گزارش نمی دهند» یا مطرح کرد «بعضی ها خود را مأیوس نشان می دهند» این سخنان او یعنی آقای روحانی نسبت به کارکرد بعضی همکارانش به صورت جدی مشکل دارد.

نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اظهار کرد: البته خیرخواهان آقای روحانی در همان زمان چینش کابینه دوازدهم و انتخاب استانداران تذکر دادند اما او توجه نکرد. حالا یا محدودیت و مشکل داشت یا باورش نمی شد که این مشکل به این صورت وجود داشته باشد و حالا آقای روحانی در عمل به این نتیجه رسید.

وی ادامه داد: اگر روحانی به این جمع بندی رسید، باید عمل کند با سخنرانی که مشکلی حل نمی شود. او باید تصمیم بگیرد اگر واقعا افرادی همراه نیستند، نمی توانند یا نمی خواهند همراهی کنند، از نیروهای دیگری که در جامعه هستند استفاده کند تا آن تغییری که منظورش است، حاصل شود. اشکالی هم ندارد رئیس جمهور در مسیر کار به این نتیجه برسد که یک تغییر ذائقه دهد و یک نوسازی در بدنه مدیریت اجرایی ایجاد کند تا کارها با شتاب بیشتری پیش برود و دولت قبراق تر و فعال تر شود.

وزیر کشور دولت اصلاحات یادآور شد: در هر صورت هر مقدار این مسئله واقعیت داشته باشد، آقای روحانی باید تصمیم بگیرد و آن را عملی کند و صرف بیان گله و گله‌مندی در مجامع عمومی مشکلی را حل نمی کند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان توصیه ای به روحانی درباره تغییر در حوزه خاصی از دولت ندارند، گفت: آقای روحانی با اصلاح طلبان نه در چینش کابینه مشورت کرد و نه الان که گله مند است، اصلاح طلبان موضوعی را به او گفتند. مگر اینکه خود آقای روحانی با فرد یا افرادی مشورت کند و آنها نظر مشورتی بدهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اصلاح طلبان همیشه به آقای روحانی گفتند «اگر کمک بخواهد، کمکش می کنند» ولی هیچ گاه اصلاح طلبان از رئیس جمهور چیزی نخواستند، فقط درخواست شان این بود که آقای روحانی برهمان وعده هایش به مردم و همان آرمان هایی که بیان کرده عمل کند. هر گاه نیز کمک خواست این کار را انجام دادند. الان هم اگر آقای روحانی این نیاز را احساس کند و بخواهد که اصلاح طلبان به او کمک کنند حتما اصلاح طلبان به او کمک خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا صرفا با اصلاح و ترمیم کابینه، ناامیدی از درون مجموعه دولت از بین می رود؟ اظهار کرد: آنچه آقای روحانی گله مند است ممکن است کاهش پیدا کند ولی تمام مسائل جامعه به کابینه منتهی نمی شود، کابینه بخشی از واقعیت اداره کشور است، مجلس است، قوه قضائیه، نیروهای مسلح، دستگاه های امنیتی و سیاسی نیز مسئول هستند، همه اینها هر کدام در اداره کشور یا در روند مثبت یا روند منفی مسائل نقش دارند.

موسوی لاری افزود: بر فرض دولت بخشی از مسائل جامعه را احساس و درصدد ترمیم رویکرد خود برآید، دستگاه های دیگر نیز باید با دولت همراهی کنند تا کشور از این وضعیتی که در آن قرار دارد بیرون بیاید. به صرف برخورد ایجابی آقای روحانی با این پدیده ممکن است دولت را مقداری قبراق تر و دستگاه اجرایی را فعال تر کند اما همه مسائل مربوط به دستگاه اجرایی نیست. دستگاه های دیگر نیز باید در این زمینه فعال شوند تا به طور کامل جامعه این احساس را داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید