موسس اپل در انتقاد از هوش مصنوعی تسلا آن را قاتل می داند

    کد خبر :992512
تسلا

همانطور که هوش مصنوعی و فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه می‌دهند، آنها بیشتر در زندگی روزمره ادغام می‌شوند. از ChatGPT که به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد تا خودروهای خودران، بنابراین باید نقش هوش مصنوعی در آینده را باید تاثیرگذار دانست.

بازتاب-با این حال، این پیشرفت بحث‌ها را نیز برانگیخته است. استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل، اخیراً بیانیه‌ای قوی در مورد هوش مصنوعی ارائه کرده و مدعی شده که  تسلا با هوش مصنوعی قصد نابودی بشر را دارد.

استیو وزنیاک به عنوان یکی از بنیانگذاران اپل، یک چهره برجسته در صنعت فناوری است. او به ویژه از هوش مصنوعی، به ویژه تسلا، یک خودروساز پیشرو در رانندگی خودکار انتقاد کرده است. وزنیاک تا آنجا پیش رفت که در مورد خودروهای این شرکت گفت: «تسلا می‌خواهد تو را بکشد». وزنیاک در طی مصاحبه‌ای اعتقاد خود را ابراز کرد که جاه طلبی‌های خودروهای خودران تسلا غیرضروری و خطرناک هستند. او سیستم رانندگی خودران تسلا را به عنوان “خودرویی که علاقه‌مندان به هوش مصنوعی خود را می‌خواهد بکشد” توصیف کرد و اساساً این فناوری را “قاتل سریالی” نامید.

تسلا

وزنیاک سابقه اظهار نظرهای تند درباره تسلا را دارد که اغلب از زبانی قوی و تمسخر آمیز استفاده می‌کند. رابطه عشق و نفرت او با شرکت کاملاً مستند است، بنابراین آخرین اظهارات او کاملاً غیرمنتظره نیست. به نظر می‌رسد که عشق وزنیاک به تسلا ممکن است بیشتر به سمت خصومت تغییر کند.

جالب اینجاست که وزنیاک یکی از پذیرندگان اولیه تسلا بود. در سال 2013، او عکسی از خود در حال نوشیدن بنزین منتشر کرد که به ادعای او منجر به ارسال ایمیلی از ایلان ماسک شد که او را سرزنش می‌کرد. پس از آن، وزنیاک یک تسلا مدل S خریداری کرد. علی‌رغم استفاده از مدل S خود به عنوان اتومبیل روزانه، وزنیاک به زودی شروع به انتقاد از سیستم خودکار تسلا کرد. با این حال، اقدامات او متناقض به نظر می‌رسید، زیرا او قبل از انتشار Autopilot 2.0 دومین مدل S را خریداری کرد.

اکنون، با انتقاد مجدد وزنیاک از تسلا، مشخص نیست که آیا احساسات او نسبت به شرکت ریشه در عشق دارد یا نفرت. آنچه ما می‌دانیم این است که وزنیاک دو خودروی تسلا مدل S دارد و به استفاده روزانه از آنها ادامه می‌دهد. حال باید دید وزنیاک درآینده چه اظهارنظری درباره تسلا و پروژه‌هایش خواهد داشت. او که منقد سرسخت این شرکت بوده از محصولات تسلا هم استفاده می‌کند، مشخص نیست این نظرات از روی خصومت است یا دوستی.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید