موزاییک‌هایی که به فضای باز شما جلوه و جذابیت می‌بخشند

    کد خبر :1048109

میزان اهمیت فضای باز هر ساختمان دست کمی از اهمیت فضای داخلی آن ندارد. فضای باز ساختمان ها معمولا شامل حیاط ها می شوند. برای آن که فضای باز ساختمان شما زیبا و دلنشین تر شود راه های بسیار زیادی وجود دارد. رنگ آمیزی، استفاده از گیاهان و المان هایی مثل مجسمه از جمله مواردی هستند که فضای حیاط شما را زیباتر می کنند و باعث می شوند که این قسمت از ساختمان شما بسیار دلنشین تر شود. به جرات می توان گفت که شما می توانید با خرید موزاییک مناسب و زیبا، به محوطه حیاط خود زیبایی و جلوه خوبی بدهید. برای این کار می توانید از انواع موزاییک استفاده کنید اما توجه داشته باشید که موزاییکی که در فضای باز استفاده می شود باید علاوه بر طرح و نقش زیبا دارای ویژگی های خاصی نیز باشد. در ادامه به بررسی این ویژگی ها و معرفی انواع موزاییک مناسب فضای باز می پردازیم.

موزائیک مناسب فضای باز چه ویژگی هایی دارد؟

حتما می دانید که از هر موزاییکی نمی توان برای پوشاندن فضای باز استفاده کرد. در زمان انتخاب و خرید موزاییک مناسب فضای باز، نباید تنها به معیار زیبایی، طرح و نقش و رنگ موزائیک اکتفا کرد. عوامل مهمی مثل مقاومت در برابر ساییدگی، خورد شدگی، فشار و ضربه از جمله مواردی است که باید به آن ها توجه ویژه ای داشت. به دلیل آن که این موزاییک ها در طولانی مدت با عواملی همچون تغییرات دمایی، رطوبت، فشار و ضربه مواجه هستند، بایستی موزاییکی را انتخاب کنید که در برابر این عوامل مقاومت خوب و قابل قبولی داشته باشد. اگر موزاییک انتخاب شده دارای مقاومت خوبی در برابر موارد ذکر شده بود می توانید به سراغ انتخاب طرح و نقش و رنگ آن بروید.

مورد دیگری که بایستی خیلی به آن توجه شود سایز موزاییک حیاط است. به طور معمول موزاییک های مناسب فضای باز در سایز های 30 در 30، 40 در 40، 50 در 50 و 60 در 60 تولید می شوند. اگر قصد پوشاندن فضای باز ساختمان خود با موزاییک را دارید و فضا مد نظر دارای متراژ پایین است، پیشنهاد می شود که از موزاییک هایی استفاده کنید که در سایز های بزرگ تولید شده اند. دلیل این امر آن است که موزاییک های بزرگ، فضا را بزرگ تر نشان می دهند.

مناسب ترین موزاییک هایی که به فضای باز شما جذابیت می بخشند

امروزه برای پوشش فضا های بازی همچون حیاط از موازییک های مختلفی استفاده می شود که هر کدام از آن ها دارای نام و نشان های مختلفی هستند. همین امر باعث می شود که این سوال پیش بیاید که کدام موزاییک برای شما مناسب است؟ برای مشاهده پاسخ این پرسش کافیست که نگاه به لیست زیر بیاندازید.

♦ موزاییک پلیمری

♦ پلیمری طرح کوبیک

♦ پلیمری طرح پارسه

♦ پلیمری طرح خطیبی

♦ پلیمری طرح چرمی

♦ موزاییک واش بتن

♦ واش بتن سفید مشکی

♦ واش بتن سفید لیمویی

♦ واش بتن سفید قرمز

♦ واش بتن سفید

♦ موزاییک طرح سنگ

موزاییک گرانیتی

موزاییک پلیمری

از جمله موزاییک هایی که همه ویژگی های لازم به عنوان موزاییک فضای باز را دارد، موزاییک پلیمری است. این موزاییک های از بهترین و محبوب ترین کف پوش های بتنی هستند که در طرح و رنگ و نقش های بسیار متنوعی تولید و روانه بازار های مختلف می شوند. ویژگی های فوق العاده این نوع موزاییک باعث محبوبیت و افزایش فروش آن شده و آن را به یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای استفاده به عنوان موزاییک حیاط تبدیل کرده است. موزاییک های پلیمری دارای مقاومت دمایی بسیار بالا هستند. این ویژگی سبب می شود که بتوانید آن را در هر نوع آب و هوایی استفاده کنید. به زبانی دیگر موزاییک پلیمری در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم هستند و در برابر این تغییرات دچار آسیب نمی شوند. ویژگی دیگر موزاییک پلیمری، مقاومت فشاری بسیار بالای آن نسبت به سایر موزاییک های فانتزی است. در نگاه اول شاید گمان کنید که این موزاییک به علت ضخامت کم، یک موزاییک ضعیف باشد اما این کف پوش بتنی محبوب دارای استقاومت و مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار است. از دیگر ویژگی های این محصول، تنوع بالای آن است. این نوع موزاییک در طرح و نقش و رنگ های بسیار متنوعی تولید می شوند و دست شما را در انتخاب رنگ و طرح بسیار باز می کند. به ویژگی هایی که بیان شد، نصب بسیار ساده و آسن و همچنین قیمت بسیار مناسب نیز می توانید اضافه کنید. همه این ویژگی ها باعث می شوند که خرید موزاییک پلیمری و استفاده از آن در حیاط تصمیم کاملا درستی باشد.

موزاییک واش بتن

یکی از رقبای پر طرفدار موزاییک پلیمری، موزاییک واش بتن است. با آن که میزان محبوبیت و طرفداران موزاییک های پلیمری بیشتر از واش بتن هاست اما این موزاییک ها نیز طرف داران خاص خود را دارد. استفاده از سنگ دانه های طبیعی در این محصول شکل و شمایل بسیار زیبا و طبیعی را به فضای ساختمان شما می دهد. از این موزاییک می توان به عنوان موزاییک فضاهای بازی همچون حیاط استفاده کرد. برای زیباتر شدن فضا می توان به در کنار آن از چمن های طبیعی و مصنوعی استفاده نمود.

علاوه بر زیبایی موزاییک های واش بتن دارای ویژگی های بسیار خاصی هستند. مقاومت دمایی بالا از مهمترین ویژگی های این موزاییک است. مقاومت دمایی این موزاییک شاید در برابر موزاییک پلیمری کمتر باشد اما در مقایسه با موزاییک های قدیمی دارای مقاومت بسیار مناسبی هستند. با این وجود پیشنهاد می شود که از این موزاییک ها در مناطق سردسیر استفاده نکنید. شکل و شمایل ظاهری زیبا و فانتزی واش بتن ها باعث می شود که گمان کنید این محصول در برابر فشار، مقاومت بالایی نداشته باشد، اما قضیه کاملا برعکس است. افزودنی هایی که به این موزاییک ها اضافه شده مقاومت فشاری آن را تا حد زیادی بالا برده است. شکل ظاهری این نوع موزاییک ها بسیار زیبا و طبیعی است. لازم است بدانید که نصب و اجرای موزاییک واش بتن بسیار آسان و ساده است.

موزاییک طرح سنگی

همان طور که این از نام این نوع موزاییک پیداست، این کف پوش بتنی به سنگ های طبیعی بسیار شبیه هستند. اما لازم است بدانید که موزاییک طرح سنگی یکی از انواع موزاییک پلیمری است که در دسته پر فروش و محبوب ترین موزاییک ها قرار گرفته است. با خرید موزاییک طرح سنگ ، شما از یک موزاییک بسیار زیبا و مقاوم و با دوام را در فضای باز خود استفاده خواهید نمود. این نوع موزاییک همه ویژگی های موزاییک های پلیمری را داراست.

موزاییک گرانیتی

موزاییک گرانیتی یکی از با کیفیت ترین و پر طرفدار ترین موزاییک های موجود در بازار است. علت این محبوبیت بسیار بالا، ظاهر بسیار زیبا و جذاب آن است. این نوع موزاییک در دو نوع تک لایه و دولایه تولید می‌شود. اگر قرار است از این نوع موزاییک در فضای باز استفاده کنید پیشنهاد می شود که نوع دو لایه آن در فضای مد نظر نصب شود. موزاییک گرانیتی دو لایه دارای مقاومت و استحام بسیار زیادی می باشد و همین امر موجب افزایش وزن آن شده است. در ساختار موزاییک گرانیتی سیمان، ماسه، پودر سنگ و آب استفاده شده است. علاوه بر این موارد در ساختار آن سنگ ریزه هایی نیز وجود دارد. وجود همین سنگ ریزه دلیل نام گذاری این نوع موزاییک است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید