موافقت وزارت ارتباطات با افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت

    کد خبر :1044260
وزارت ارتباطات افزایش تعرفه اینترنت

بعد از تعهد اپراتورها به افزایش کیفیت اینترنت، وزارت ارتباطات به میزان ۳۴درصد یعنی کمتر از نرخ تورم موافقت کرده است. پیش از این اپراتورها درخواست افزایش صددرصدی تعرفه اینترنت را داشتند که با آن مخالفت شد.

وزارت ارتباطات با افزایش تعرفه اینترنت به میزان ۳۴درصد موافقت کرده است. پیش از این وزارت ارتباطات گفته بود که افزایش تعرفه منوط به پذیرش شروط رگولاتوری است و امروز در خبری اعلام شد که شب گذشته اپراتورهای ارتباطی با حضور در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برخی از شروط این سازمان از جمله افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت را پذیرفتند.

مهمترین شروط پذیرفته شده توسط اپراتورهای ارتباطی موارد زیر اعلام شده بود:

۱- افزایش سایتهای نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳

۲-افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳

۳-افزایش سی درصدی میانگین سرعت اینترنت در شش ماه آینده

طبق توافقات صورت گرفته اکنون با افزایش تعرفه به میزان ۳۴درصد یعنی زیر نرخ تعرفه موافقت شده است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اصلاح تعرفه‌های اینترنت اپراتورها، اعلام کرد، دولت برای جبران اصلاح تعرفه که پس از پذیرش شاخص‌های رگولاتوری از سوی اپراتورها برای آن تصمیم‌گیری می‌شود، یک بسته هدیه اینترنت درنظر دارد.

به گزارش فارس، اکنون با پذیرش شروط توسط اپراتورها دولت با ارسال پیامکی به کاربران اینترنت اعلام کرد مردم برای فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان اهدایی دولت، از تاریخ ۱۲ دی ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه و شماره پیش فرض خود را انتخاب کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید