موارد مهم در آگهی املاک | هم برای مالک و هم مستأجر

  • آرشیو
  • سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳
    کد خبر :753381

به‌لطف اپلیکیشن‌های ثبت رایگان آگهی، از جمله اپلیکیشن راگهی، مستأجرانی که به‌دنبال اجاره یا رهن خانه هستند، مجبور نیستند که تک‌تک املاکی‌های محله یا منطقه‌شان را جست‌وجو کنند، بلکه می‌توانند در کمترین زمان و با کمترین دردسر در این اپلیکیشن‌ها جست‌وجو کرده و مواردی که مناسب هستند را یادداشت کنند و با آن‌ها تماس بگیرند. در این بین، فرصت درج آگهی رایگان برای مالکین هم برقرار است و قطعاً به‌واسطه‌ی این اپلیکیشن‌ها و ثبت آگهی خانه‌شان در آن‌ها زودتر می‌توانند مستأجر پیدا کنند. با این حال، یک سری نکته‌ی مهم وجود دارند که هم مالک و هم مستأجر باید آن‌ها را در رابطه با آگهی املاک بدانند.

نکات آگهی املاک برای مالک

سعی کنید کامل بنویسید

بدون شک اگر اطلاعات خانه‌تان را کامل ننویسید، مجبور به پاسخ‌دادن به تماس‌های کسانی هستید که در مورد آگهی شما سوال دارند.

نوشتن یک آگهی کامل، زمان چندانی از شما نمی‌گیرد، در عوض هم تعداد تماس‌های احتمالی را کاهش می‌دهد و هم البته نرخ بازدهی تماس‌ها را افزایش می‌دهد. درصورت نوشتنِ آگهی با مشخصات کامل، معمولاً کسی با شما تماس می‌گیرد که مشخصات را مطالعه کرده و با اغلب آن‌ها موافق بوده‌است.

تیتر مناسب بنویسید

کاربران اپلیکیشن‌های آگهی، نخستین چیزی که از آگهی شما می‌بینند تیتر یا عنوان است. بنابراین باید تیتر یا عنوان مناسب بنویسید تا کاربر را ترغیب به کلیک روی آگهی کنید. به‌عنوان مثال، دو مورد از تیترهای جذابی که می‌توانید بنویسید به قرار زیر هستند:

اجاره آپارتمان لوکسِ دو خوابه در

آپارتمان تک‌واحدی در بهترین منطقه‌ی

و

اغراق نکنید

در نوشتن آگهی املاک اغراق نکنید. اگر خودتان را به جای مستأجر بگذارید، می‌بینید که مستأجر دوست ندارد خانه‌ای با مشخصات بالا به او پیشنهاد دهند و زمانی که به دیدن خانه می‌رود، تطابقی میان آن‌چه که می‌بیند و آن‌چه که شنیده و خوانده‌‌است پیدا نکند.

به‌شدت به عکس اهمیت دهید

هیچ توجیه و دلیلی برای این‌که از جای‌جای خانه عکس نگیرید وجود ندارد. در کل هرچه تعداد عکس‌های آگهی املاک بیشتر باشند، تعداد بازدیدها بیشتر می‌روند و همچنین تعداد کسانی که مدام می‌خواهند از شما سوال بپرسند نیز کمتر می‌شود. کسی که تصاویر خانه را دیده و با دیدن آن‌ها با شما تماس گرفته‌است، قطعاً بسیار مشتری‌تر از کسی است که تصاویر را ندیده یا ناقص دیده ولی با شما تماس گرفته‌است.

 از واژگان اختصاصی استفاده کنید

برای آن‌که مستأجر بهتر بتواند به شما اعتماد کند، بهتر است از برخی از واژگان اختصاصی حوزه‌ی املاک استفاده کنید. به‌عنوان مثال، چشم‌انداز ابدی، خوش‌نقشه، نقاشی‌شده و موارد این قبیل واژگان اختصاصی حوزه‌ی املاک هستند.

قیمت‌های عجیب ننویسید

در اپلیکیشن‌های آگهی، به‌جز آگهی شما باز هم آگهی‌های زیادِ دیگری در مورد اجاره یا رهن خانه هستند، از این رو معمولاً قیمت آپارتمان‌ها و خانه‌ها در این اپلیکیشن‌ها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و مستأجرانی که به‌دنبال اجاره هستند، با دقت این قیمت‌ها را مقایسه می‌کنند. هر چه قیمت خانه‌تان را بیشتر بگذارید، شانس بیشتری برای جذب مستأجر از دست می‌دهید.

نکات مهم آگهی املاک برای مستأجر

حوصله داشته باشید

در اپلیکیشن‌های آگهی، آگهی‌های ملک زیادی وجود دارند و از این رو نباید عجله کنید. هر خانه‌ای که فکر می‌کنید مناسب است را ذخیره کنید و پس از مشاهده‌ی تمامی آگهی‌ها، با آن‌ها که ذخیره کرده‌اید تماس بگیرید.

 بیعانه ندهید

در اپلیکیشن‌های درج آگهی، برخی کلاه‌برداران با گذاشتن چند عکس از یک خانه و نوشتن مشخصات نادرست برای آن و البته با درج قیمتی کمتر، سعی می‌کنند حس طمع بازدیدکنندگان را برانگیزند و از آن‌ها بیعانه بگیرند، آن هم بیعانه برای خانه‌ای که اصلاً یا برای آن‌ها نیست یا اگر هم هست، قصد اجاره‌ی آن را ندارند. تحت هیچ شرایطی بیعانه ندهید و تا زمانی که خانه را کامل ندیده‌اید، قرارداد نبندید.

به مشخصات و تصاویر اکتفا نکنید

برخی از آگهی‌دهندگان، مشخصاتی اغراق‌شده می‌نویسند و همچنین صرفاً از موقعیت‌های خوب خانه عکس بارگذاری می‌کنند. این در حالی است که در برخی موارد، برخی خانه‌ها مشکلاتی دارند که ممکن است حتی رفع‌نشدنی باشند. بنابراین سعی کنید به مشخصات و تصاویر اکتفا نکنید و به‌صورت حضوری و فیزیکی به دیدن خانه بروید. تمامی جزئیات آن و خصوصاً مواردی که برای‌تان مهم هستند را بررسی کنید و پس از اطمینان از تمامی موارد، نسبت به ثبت قرارداد اقدام کنید.

جمع‌بندی

اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی که امکان درج آگهی املاک در آن‌ها وجود دارد، هم می‌توانند بسیار کاربردی و هم البته مضر باشند. مهم نحوه‌ی استفاده‌ی ما از آن‌هاست. چه بخواهیم از طریق این اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها خانه‌مان را اجاره دهیم و چه به‌دنبال اجاره خانه باشیم، درصورتی‌که به‌درستی از آن‌ها استفاده کنیم بدون‌شک می‌توانند کاملاً مفید و کارآمد باشند.

شما برای ثبت آگهی املاک و یا پیدا کردن ملکی جهت خرید، رهن و یا اجاره می‌توانید از سامانه راگهی استفاده کنید. راگهی بجز وب‌سایت دارای اپلیکیشن اختصاصی می‌باشد که در گوگل پلی و کافه بازار نیز به ثبت رسیده است. راگهی دارای نشان نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و نشان و لوگوی ساماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد. شما در راگهی علاوه بر آگهی‌های املاک، می‌توانید سایر آگهی‌های استخدام، خودرو و سایر خدمات مورد نظر را درج کنید. ثبت آگهی در راگهی رایگان بوده، و شما فقط برای ویژه کردن آگهی و یا نردبان‌کردن آگهی خود هزینه می‌پردازید.

منبع مطلب: مجله اینترنتی خبر ببر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید