مهاباد یا لاس وگاس؛ کدام فاجعه بیشتر به چشممان خواهد آمد؟!

    کد خبر :116340

در حالی که کشتار وسیع رقم خورده در یک کنسرت روباز در لاس وگاس آمریکا توجه جهانیان را به خود جلب کرده و با از دست رفتن جان برخی مجروحان، ابعاد این حادثه به مرور در حال افزایش است، خبری در کشورمان منتشر شد که در نوع خود بسیار عجیب و به شدت دردناک است؛ خبر قتل فجیع یک جوان به دست دوستانش در حومه مهاباد.

هشدار بسیار مهم: این مطلب حاوی جزئیاتی به شدت دردناک و تالم بار است. در صورتی که توان تحمل جزئیات این قتل فجیع را ندارید، از خواندن ادامه مطلب منصرف شوید!

به گزارش تابناک کافی است به این تیتر کوتاه، سلفی گرفتن قاتلان با پیکر مقتول، آن هم پیکر در حال سوختن را اضافه کنیم و بر این نکته تاکید داشته باشیم که دو تن از قاتلان (یا مباشران یا معاونان در قتل) به سن قانونی نرسیده‌اند تا میزان فاجعه بار بودن این قتل برایمان مشخص شود، اما ماجرا دردناک تر از این حرف هاست.

آن گونه که خبرگزاری‌ها روایت کرده‌اند، مقتول پسری دانشجو و 19 ساله اهل مهاباد بوده که واپسین شب تابستان، 31 شهریور ماه به قصد همراهی با چهارتن از دوستانش از منزل خارج شده و یکی دو روز بعد، زمانی که خبر مفقود شدنش به واسطه والدینش به نیروی انتظامی گزارش شده بود، بقایای پیکرش در بیرون «کهریزه»، روستایی در حومه شهر کشف شده است.

این در حالی است که همراهان «صادق» در آن شب، دوستان صمیمی وی معرفی شده‌اند که ظاهرا دوستی چندساله دارند و حتی برخی هم دانشگاهی نیز شده‌اند. جمعی دوستانه که سوار بر خودرو پراید یکی از ایشان روانه بیرون شهر شده‌اند و به دلایل نامعلوم میانشان اختلاف رخ داده و فرود ضربه ساطور بر سر صادق، شروع جنایتی فجیع شده است.

بعد از این جراحت، سه تن از دوستان صادق به وی حمله ور شده و بعد از وارد آوردن ضربات متعدد چاقو و ساطور، پیکر خونینش را در حالی که هنوز نفس می کشید در حومه روستا رها کرده و به شهر باز می‌گردند؛ بازگشتی که البته پایان این ماجرای دردناک نیست و ساعاتی بعد، به تکوین فاجعه ای بی مثال گره می‌خورد.

فردای آن روز و در حالی که هنوز دانشجوی جوان حسابداری نفس می‌کشید، دوستانش(!) از راه می‌رسند تا اتفاقی را رقم بزنند که شاید اگر داعش و امثال ایشان نبودند، حتی تصور کردنش نیز دشوار به نظر می‌رسید؛ اینکه نفس های دردناک صادق را ندید بگیرند و با خونسردی هرچه تمام تر رویش بنزین ریخته و به آتش بکشندش!

جنایتی که با کشف پیکر سوخته صادق در روز بعد توسط یک چوپان و دستگیری قاتلان در عرض 24 ساعت، ابعاد فاجعه بارش تکمیل تر شد چراکه ماموران پلیس با بررسی محتوای تلفن همراه قاتلان به فیلمی 15 دقیقه ای دست پیدا کردند که در آن چگونگی قتل صادق ثبت شده بود و سلفی قاتلان با جسد در حال سوختن نیز به چشم می‌خورد.

قاتلانی که ایلنا خبر می‌دهد دو تن از ایشان حتی به سن قانونی (18 سال) هم نرسیده‌اند و به گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، سه نفر از آنها به اتهام مشارکت در قتل عمد با قرار بازداشت موقت و یک نفر دیگر هم به اتهام معاونت در قتل عمد با قرار وثیقه به زندان معرفی شده‌اند و پرونده شان در دستگاه قضا در جریان رسیدگی قرار گرفته است.

پرونده جنایتی به شدت دردناک که می‌توان مشابهت هایی در آن با پرونده قتل ستایش یا چند پرونده مشهور دیگر یافت که قاتلانش نوجوانان و جوانان هستند اما به دلایل فراوان کمتر از امثال جنایت لاس وگاس در کانون توجه عمومی در کشورمان قرار می‌گیرند. غفلتی که در سایه تکرار این دست جنایت ها، آثار شومش بیشتر هویدا می‌شود و بسیار نگران کننده به نظر می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید