دختر ۷ ساله مهابادی پس از ۴۴ ساعت سرگردانی در کوه پیدا شد

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ۱۴:۲۳
    کد خبر :801699
دختر ۷ ساله مهابادی پس از ۴۴ ساعت سرگردانی در کوه پیدا شد

یک دختر بچه هفت ساله از اهالی روستای “محمودآباد” از توابع شهرستان مهاباد در آذربایجان‌غربی پس از ۴۴ ساعت سرگردانی در ارتفاعات منطقه با تلاش امدادگران هلال احمر و اهالی این روستا به طور معجزه آسایی در سلامت کامل پیدا شده و به آغوش خانواده اش بازگشت.

سرپرست هلال احمر مهاباد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این دختر بچه که “دیمه‌ن عنایت راد ” نام دارد عصر روز یکشنبه از منزل خود در این روستا خارج شده بود و تلاش والدین و اهالی روستا تا نیمه های شب برای پیدا کردن وی بی نتیجه بود.

نادر قادرزاده افزود: با اطلاع اهالی روستا تیمی از هلال احمر مستقر در پایگاه “کله گاوی” این شهرستان به محل اعزام شد ولی تلاش آنها نیز تا حوالی ساعت پنج بامداد روز دوشنبه نتیجه‌ای نداد.

وی اضافه کرد: در اولین ساعات روز دوشنبه برای تداوم عملیات جستجو ۲ تیم پنج نفره امداد و نجات نیز به محل اعزام شدند و با کمک اهالی روستا تا شعاع ۶ کیلومتری روستا و کوه های اطراف آن را جستجو کردند که متاسفانه این جستجوها نیز نتیجه ای دربرنداشت.

سرپرست هلال احمر مهاباد ادامه داد: پس از آن با اعزام یک تیم جستجو از مرکز استان و با استفاده از ۲ قلاده سگ زنده یاب و سه نفر نیروی امدادی و یک تیم پنج نفره از هلال احمر مهاباد عملیات در روز دوم نیز با همکاری اهالی روستا آغاز شد.

وی گفت: در نهایت و در روز دوم پس از گذشت ۴۴ ساعت از مفقود شدن این دختر بچه، وی صحیح و سالم در نزدیکی روستای “قوزلوی بزرگ” که حدود ۱۰ کیلومتر با روستای محل زندگی وی فاصله داشت پیدا شد.

قادرزاده افزود: با توجه به سرمای ارتفاعات منطقه و وجود حیوانات وحشی از جمله گرگ، سالم پیدا شدن این دختر مایه خوشحالی فراوان والدین و اهالی این روستا شد.

وی اضافه کرد: با توجه به ضعف عمومی حال این دختر بچه که حدود ۲ روز بدون آب و غذا در کوه های اطراف سرگردان بود ، هم اکنون زیر نظر پزشکان قرار دارد.

روستای محمود آباد از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد است که در فاصله ۵۴ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید