منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه با موافقت روحانی

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۱۸
    کد خبر :753560

وزیر بهداشت گفت: دیروز خدمت رییس جمهور درخواستی ارائه دادیم تا ما در ۵ شهر مهم که شیوع کرونا بالا است مثل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه اجازه دهند در این سه روز منع عبور و مرور اعمال کنیم.
به گزارش تسنیم، سعید نمکی وزیر بهداشت از جاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: متاسفانه ویروس کرونا دچار جهش‌هایی شده و اینکه بیماری‌افزایی آن چقدر افزایش پیدا کرده مشخص نیست اما در گرفتار کردن مردم جهت زیادی داشته و زنگ خطر جدی برای همه مردم ایران است.

وی افزود: با تشدید شرایط فعلی و‌ اعمال جریمه‌ها امیدوارم موفق شویم. دیروز خدمت رئیس‌جمهور درخواستی ارائه دادیم تا در 5 شهر مهم که شیوع کرونا بالاست مثل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه اجازه دهند در این سه روز منع عبور و مرور اعمال کنیم که مورد موافقت رئیس‌جمهور قرار گرفت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور این منع رفت و آمد را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد، اظهار داشت: امیدواریم در این سه روز با این اقدام جدید و کاهش تردد و اقدام موثری در راستای کاهش شیوع بیماری در کشور برداریم.

نمکی خاطر نشان کرد: تنها راه کنترل این وضعیت افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تردد و اجتماعات است، در این راستا استراتژی‌های جدیدی تدوین کرده‌ایم و علاوه بر اینکه محدودیت‌های جدیدی اعمال می‌شود، بر اساس خطری که در هر منطقه کشور برآورد می‌کنیم، سرمایه‌گذاری سنگین‌تری را برای افزایش تست و بیماریابی خواهیم داشت و این اقدام با همکاری سازمان بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌هایی که در موج اول کرونا همکار وزارت بهداشت بودند، انجام می‌شود.

در همین حال، کیانوش جهانپور مشاور وزیر بهداشت درخصوص جزئیات این طرح گفت: بر اساس این ابلاغیه، تنها خودروهای سواری با پلاک هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند و این خودروها مجاز به خروج از شهر نیستند.

وی افزود: خودروها با پلاک شهر دیگر که قصد ورود داشته باشد، تنها با ارائه کارت ملی و احراز سکونت می‌تواننند وارد شوند.

جهانپور افزود: قرنطینه در داخل شهر انجام نخواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید