ممکن است برجام به طور کامل از بین برود

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ۸:۲۲
    کد خبر :914641

آنطور که از اخبار و تحلیل ها بر می آید، به نتیجه رسیدن مذاکرات بعید به نظر می رسد؛ هرچند هنوز می توان به مذاکرات پشت پرده ای که برای احیای مذاکرات و متعاقبش احیای برجام وحود دارد، می توان امید داشت.

جواد آرین منش، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه نیوز» گفت: «ظواهر امر نشان می دهد به نتیجه رسیدن مذاکرات سخت است. گویا مهم ترین بحثی که هنوز حل نشده رفع تحریم سپاه است که آمریکا می گوید از لیست تحریم ها بیرون نمی آورد و ایران تأکید دارد که باید این موضوع محقق شود؛ ایران حق هم دارد زیرا سپاه نیروی نظامی رسمی کشور است و فعالیت های سیاسی، نظامی و فرهنگی گسترده ای دارد و اگر به فرض دیگر تحریم ها برداشته شود و این موضوع همچنان به قوت خود باقی بماند، مشکلات زیادی به بار می آید».

او ادامه داد: «به هر حال هرچه قدر مذاکرات متوقف باشد، کار سخت تر می شود و هیچ بعید نیست که اگر وضعیت همین طور ادامه یابد، اساسا برجام از بین برود. البته این را هم بگویم که ایران با گسترش ارتباطات منطقه ای توانسته است قدری تحریم را ب چالش بکشد اما واقعیت این است که به هر حال هنوز تحریم ها بر اقتصاد ایران اثر دارد و نمی توان انکار کرد که بخش اعظم اقتصاد ایران به تحریم ها گره خورده است».

این فعال سیاسی همچنین در پایان بیان کرد: «یکی از مشکلاتی که وچود دارد این است که اطلاع رسانی دقیقی درباره روند مذاکرات ارائه نمی شود؛ به همین دلیل زمینه شایعات مختلف به وجود می آید. این وضعیت درست نیست که در ابتدا اخبار مربوط به مذاکرات را از رسانه های خارجی می شنویم و بعد از آن مقامات خودمان درباره اش اظهارنظر ی کنند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید