ممنوعیت تحصیل دانشجویان ایرانی در حوزه انرژی هسته‌ای در آمریکا!

    کد خبر :305462

کنگره آمریکا در حال بررسی طرحی برای ممنوعیت تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های مرتبط با انرژی یا علوم هسته‌ای در این کشور است.
ممنوعیت تحصیل دانشجویان ایرانی در حوزه انرژی هسته‌ای در آمریکا!

“جان کورنین” سناتور‌ ارشد جمهوری‌خواه متممی را برای لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۹ آمریکا ارائه کرده که در صورت تصویب، از تحصیل اتباع ایرانی در رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ایدر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی آمریکایی ممانعت می‌کند.

این متمم با افزودن بندی به قانون “کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه” مصوب سال ۲۰۱۲، دولت آمریکا را از صدور روادید برای گروه مشخصی از ایرانی‌ها منع می‌کند.

در صورت تصویب این متمم، وزارت امور خارجه آمریکا موظف خواهد شد از صدور روادید برای هر فرد خارجی که شهروند ایران باشد به منظور شرکت در دوره آموزشی یک موسسه آموزش عالی در آمریکا برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای جهت اشتغال در بخش انرژی ایران، خودداری کرده و وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز از ورود این فرد به این کشور جلوگیری کند.

این متمم اتباع ایران که حتی روادید دانشگاهی غیرمهاجرتی، فنی و حرفه‌ای یا تبادل دانشجو یا مجوز کار در ایالات متحده آمریکا را هم دارند از تحصیل در این رشته‌ها منع کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،در این متمم، وزیر امنیت داخلی آمریکا موظف شده است وضعیت مهاجرت قانونی یا مجوز کار هر تبعه ایران را که پس از دریافت پذیرش، برنامه یا رشته تحصیلی خود را به رشته‌ای تغییر دهد که وی را برای اشتغال در بخش انرژی، دانش هسته‌ای، مهندسی هسته‌ای یا رشته‌های مرتبط در ایران، آماده کند، باطل کند.

لایحه دفاعی سال ۲۰۱۹ آمریکا همچنان در کنگره در دست بررسی است و هنوز مشخص نیست که این متمم به لایحه نهایی افزوده خواهد شد یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید