ممنوعیت استفاده از مازوت در واحدهای صنعتی و معدنی

    کد خبر :865070
ممنوعیت استفاده از مازوت در واحدهای صنعتی و معدنی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی خبر داد.

علی سلاجقه گفت: هیچ یک از نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی حق استفاده از سوخت مازوت را ندارند. با توجه به نزدیکی فصل سرد سال و احتمال قطع شدن گاز نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی، برای سوخت جایگزین آن‌ها باید فکری شود.

وی با اشاره به اینکه وزارتخانه‌های صمت، نیرو و نفت باید برای تامین سوخت نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی برنامه‌ریزی کنند، افزود: آمادگی کامل داریم تا از این واحدها حمایت و شرایط را برای رفع مشکل آن‌ها تسهیل کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از منع استفاده هر نوع سوخت فسیلی برای نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی نزدیک به شهرها و کلان شهرها خبر داد و گفت: واحدهایی که از سوخت‌های فسیلی قرار است استفاده کنند باید با رعایت فاصله از شهرها باشد که بر اساس دستورالعمل سازمان محیط زیست تعریف شده است.

سلاجقه با بیان اینکه وضعیت برخی از موضوعات محیط زیستی بحرانی است، تصریح کرد: ساماندهی موضوعات بحرانی در حوزه زیست محیطی از اولویت برنامه‌های ماست که برای آن‌ها در حال برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت هستیم.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه برخی از تالاب‌های کشور به مرز بحران رسیده اند و نیاز است برای احیای آن‌ها بدون فوت زمان وارد شویم، یادآور شد: یکی از این تالاب‌ها، شبه جزیره ۶۹ هزار هکتاری میانکاله مازندران است که در بازدید میدانی از این تالاب، بررسی‌های لازم انجام شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید