معضل علائم طولانی مدت کرونا ادامه دارد

    کد خبر :1004920
عوارض طولانی کرونا

هانس هرنی کلوگه، مدیر منطقه ‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا روز سه ‌شنبه گفت:بر اساس موسسه سنجش و ارزیابی سلامت در دانشگاه واشنگتن در سیاتل، از هر ۳۰ اروپایی، یک نفر ممکن است علائم کووید طولانی را تجربه کند. وی شرایط فعلی را  یک شرایط پیچیده ای که هنوز در مورد آن اطلاعات کمی داریم، توصیف کرد.

به باور مدیر منطقه ‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا، ممکن است بازگشت به زندگی عادی برای این افراد سخت باشد. آن ها ممکن است در سکوت رنج بکشند. ما به تماس‌ های بیماران مبتلا به کووید طولانی و گروه‌ های حمایتی گوش داده و آگاهی عمومی را نسبت به وضعیت اسفناک افزایش موارد ابتلا افزایش می دهیم. این امر کاملا واضح است که برای درک این بیماری باید کارهای بیشتری انجام شود.

یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه میسوری انجام شد، تعداد موارد شناخته شده طولانی مدت کرونا را به هفت مورد از جمله ضربان قلب سریع، ریزش مو، خستگی، درد قفسه سینه، تنگی نفس، درد مفاصل و چاقی کاهش داد.

کلوگ روز سه‌ شنبه گفت:کووید طولانی مدت در دانش ما یک نقطه کور آشکار باقی مانده است که باید فوراً بررسی و این وضعیت باید جدی گرفته شود. تا زمانی که تشخیص و درمان جامع برای کووید طولانی ایجاد نکنیم، هرگز واقعاً از این همه گیری عبور نخواهیم کرد. ما به تحقیقات بیشتری در این حوزه نیاز داریم و به همین دلیل  از واجدین شرایط واکسیناسیون کووید-۱۹ می خواهیم واکسینه شوند.”

کلوگ همچنین توصیه کرد: استراتژی های مراقبت های بهداشتی کشورها باید بر پیشگیری تمرکز کنند و اطمینان حاصل شود که مراقبت های کافی برای بیماران در دسترس است. اولویت بهداشتی باید واکسیناسیون جمعیت‌ های آسیب ‌پذیر، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری ‌های زمینه ‌ای و افراد دارای نقص ایمنی باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید