معرفی کتاب های جدید انتشارات نیماژ

    کد خبر :746004
کتاب قهوه سرد آقای نویسنده

نشر نیماژ در سال 1392 فعالیت خود را بصورت کاملاَ تخصصی در زمینه شعر آغاز کرد. علیرضا اسدی‌جنتی اندکی خلاقیت را با چاشنی ذوق هنری ترکیب کرد و نام نیماژ را برای آن برگزید که از ترکیب دو واژه نیما+ایماژ شکل گرفت. انتشارات نیماژ یک سال پس از فعالیت خود وارد موضوعات ادبیات داستانی شد و به چاپ رمان روی آورد.

خانواده نیماژ در ادامه فعالیت خود به چاپ کتاب‌هایی با محتوای فلسفه و علوم اجتماعی پرداخت که همین امر سبب موفقیت روزافزون آن گردید. نیماژ اخیراَ گام‌هایی جدی جهت چاپ کتاب با محوریت نمایشنامه و فیلمنامه برداشته که در خور تحسین بوده و با استقبال طرفداران این موضوعات همراه شده است. در این مقاله به معرفی کتاب‌های جدید منتشر شده توسط این انتشارات خواهیم پرداخت که در صورت علاقه به مطالعه به راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کرده و در قفسه کتاب خود بگنجانید.

1. کتاب دشمنان

داستانی عاشقانه که در تاروپود مرگ، کوره‌های آدم سوزی و نازی‌ها شکل می‌گیرد. این کتاب به قلم آیساک باشویس سینگر نگارش شده و برگردان آن به فارسی توسط احمد پوری صورت گرفته است. هرمان از جنگ جهانی دوم نجات یافته که اسیر عشق سه زن به خود می‌شود. این اثر به بازگشت قربانیان هولوکاست به اجتماع می‌پردازد که اثرات مخرب این واقعه بر زندگی آنها آشکار است و همین امر آن را به موضوعی پیچیده بدل کرده است.

2. کتاب سه دختر حوا

اثری دیگر از نویسنده ملت عشق که به داستان زندگی سه زن به نام‌های پری، مونا و شیرین می‌پردزاد. الیف شافاک نویسنده ترک با رویکردی اجتماعی از دغدغه‌ها و معضلات زنان در کشورهای در حال توسعه سخن می‌گوید. او معتقد است در هر جامعه تبعیض جنسیتی به چشم می‌خورد و پیروی از برخی قوانین بصورت اجباری و براساس سنت‌های گذشته به زنان تحمیل می‌شود. این کتاب توسط صابر حسینی ترجمه شده و تاکنون چندین مرتبه تجدید چاپ شده است.

3. کتاب قهوه سرد آقای نویسنده

روزبه معین نویسنده جوان و با استعدادی است که با نگارش این کتاب به شهرت رسید و منتقدان را شگفت‌زده کرد. این اثر به نثری ساده و روان نگارش شده که مخاطب را با اتفاقات هیجان‌انگیز در طول داستان با خود همراه می‌سازد. قهوه سرد آقای نویسنده بیش از شصت مرتبه تجدید چاپ شده که همین امر آن را به اثری تحسین‌برانگیز تبدیل کرده است. در بخشی از این اثر پرفروش می‌خوانیم: “من چند سال پیش دیوانه‌وار عاشق شدم، وقتی که فقط ده سال داشتم، عاشق یه دختر لاغر و قدبلند شدم که عینک ته استکانی می‌زد و پونزده سال از خودم بزرگ‌تر بود، اون هر روز به خونه‌ی پیرزن همسایه می‌اومد تا ازش پیانو یاد بگیره.”

4. کتاب زخم شیر

اثری مشتمل بر 11 داستان کوتاه که توسط صمد طاهری در طول مدت 10 سال نگارش شده است. اغلب داستان‌های این کتاب در جنوب کشور اتفاق می‌افتد که برخی از آنها متأثر از آداب و رسوم افراد بومی و جنگ تحمیلی هستند. شخصیت‌های داستان به خوبی ساخته و پرداخته شده‌اند که همین امر سبب تقویت فضای اجتماعی و برگرفته از طبیعت آن شده است.

5. کتاب خاموش خانه

این اثر از ساناز زمانی زندگی یک مهندس جوان را روایت می‌کند که در مسیری رازآلود قدم برمی‌دارد. ریتم داستان تند بوده و عاری از زیاده‌گویی و توضیحات بیهوده است. اتفاقات این رمان در دهه 70 می‌گذرد که دوره‌ای تأثیرگذار در ایران به شمار می‌آید. شخصیت اصلی کتاب خواننده را در اتفاقات اجتماعی و سیاسی این داستان با خود همراه می‌سازد و فضایی کاملاَ متفاوت را رقم می‌زند.

6. کتاب گزیده اشعار شل سیلور استاین

سیلور استاین شاعر و نویسنده آمریکایی است که به نوعی او را نویسنده کودکان می‌دانند زیرا مشهورترین آثار او برای این گروه نگارش شده است. از منظر برخی منتقدان نمی‌توان کتاب‌های این نویسنده را صرفاَ مختص به گروه سنی خاصی دانست، بسیاری از آثار او در میان بزرگسالان نیز محبوبیت پیدا کرده است. این کتاب به همت انتشارات نیماژ منتشر گردید و برگردان آن به فارسی توسط احمد پوری صورت گرفته است.

7. کتاب انجمن شاعران مرده

مبنای شکل‌گیری این کتاب فیلمنامه‌ای از تام شولمن است. درون مایه انجمن شاعران مرده به تغییر و عصیان در برابر قواعد کهنه می‌پردازد. شخصیت اصلی رمان یک معلم است که با پیروی از اصول شخصی به دنبال دور کردن دانش‌آموزان از یک زندگی یکنواخت بوده تا همانگونه که دوست دارند و براساس قوانین شخصی زندگی‌شان را بسازند. نویسنده این کتاب ان.اچ کلاین بام بوده که در بخشی از آن آمده: “تا ریشه‌کن کنم هر آنچه را که زندگی بخش نیست، و نمی‌خواهم لحظه‌ی مرگ دریابم هرگز زندگی نکرده‌ام.”

 

8. کتاب سایه باد

اثری از کارلوس روئیث‌ثافون که به بیش از 50 زبان ترجمه شده و جوایز متعددی را از آن خود کرده است. داستانی رازآلود که در هر بخش از آن با وقایع جدید و هیجان‌انگیز مواجه می‌شوید. وقایع این کتاب در شهر بارسلون می‌گذرد و تصویرسازی نویسنده به قدری قوی است که آن را به کتابی پرفروش تبدیل کرده است. در ایران کتاب سایه باد توسط انتشارات نیماژ و به همت علی صنعوی ترجمه شده است.

بسیاری از این کتاب‌ها چندین مرتبه تجدید چاپ شده‌اند که همین امر آنها را به آثاری پرفروش و در عین حال جذاب تبدیل کرده است. شما با مراجعه به فروشگاه اینترنتی گاج مارکت می‌توانید چرخی در میان آثار منتشر شده توسط انتشارات افراز ، نیماژ ، چشمه و …  زده و کتاب مورد علاقه‌تان را خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید