معرفی زوتی T900، رنجروور چینی + قیمت

  • خودرو
  • یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۱۳
    کد خبر :365352

زوتی را شاید بتوان کپی‌کارترین خودروساز چین دانست چراکه این شرکت ساخت کپی پورشه ماکان، آئودی Q3، مزدا CX-4 و حتی کانسپت فولکس‌واگن کراس‌بلو را در کارنامهٔ خود دارد. حال این شرکت در جدیدترین پروژهٔ کپی خود به سراغ رنجروور رفته است. به‌احتمال‌زیاد، نام این خودرو T900 بوده و با نگاه دقیقی به رنجروور طراحی شده است تا جایی که به نظر می‌رسد تمامی نسبت‌ها، تناسبات و ابعاد آن مشابه رنجروور باشد. البته نمای جلو و عقب T900 خصوصاً در بخش جلوپنجره و چراغ‌ها کاملاً با رنجروور متفاوت است اما طراحی کلی خودرو بسیار به این اس‌یووی لوکس بریتانیایی شباهت دارد.

در داخل T900 نیز عناصر طراحی پورشه، مرسدس بنز و رنجروور مخلوط شده است به‌گونه‌ای که طرح نمایشگرهای دوگانه (یکی به‌عنوان صفحه آمپر و دیگری به‌عنوان صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی) از مرسدس بنز الهام گرفته شده و غربیلک فرمان، دریچه‌های تهویه و شکل کلی کنسول مرکزی نیز با نگاه به پورشه کائن طراحی شده است؛ اما متریال بکار رفته در کابین T900 خوب به نظر می‌رسند و قسمت‌های چوبی و چرمی آن بسیار شیک و زیبا هستند. به‌طورکلی اخیراً ساخته‌های زوتی از نمای داخلی مناسبی برخوردار شده‌اند و این شرکت چینی طی سال‌های اخیر در این زمینه پیشرفته‌هایی داشته است.

زوتی هنوز هیچ مشخصاتی از T900 منتشر نکرده اما بااین‌حال گفته شده این ماشین به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 230 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. انتظار می‌رود زوتی T900 تا پیش از پایان سال جاری یا در اوایل سال آینده در بازار چین عرضه گردد. قیمت این کراس‌اوور جدید چینی از حدود 170 هزار یوآن معادل 23,400 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت رنجروور اسپرت در چین از 1.02 میلیون یوآن برابر با 149 هزار دلار شروع می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید