معتمدآریا نامزد هیات مدیره خانه سینما نمی‌شود

    کد خبر :541079

خانه سینما اعلام کرد که انتخابات انجمن بازیگران سینمای ایران و انتخاب فاطمه معتمدآریا به عنوان رییس این صنف منع قانونی ندارد.

در پی انتخاب فاطمه معتمدآریا به ریاست انجمن بازیگران سینمای ایران خانه سینما توضیحاتی را درباره حضور همزمان وی در هیات مدیره خانه سینما و شورای مرکزی انجمن بازیگران ارایه داد.

متن توضیح بدین شرح است:

«ضمن عرض تبریک به اعضای محترم شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران و تبریک به سرکار خانم فاطمه معتمد آریا در مقام رئیس این انجمن، ذکر توضیحاتی در رابطه با حضور همزمان ایشان در شورای مرکزی انجمن و هیات مدیره خانه سینما و مغایرت این مسئله با اساسنامه خانه سینما ضروری می باشد.

۱-دوره دوساله قانونی هئیت مدیره خانه سینما در تاریخ اسفند ۹۷ به پایان رسیده، تمدید این ماموریت به مدت سه ماه و برگزاری مجمع عمومی در ده ی سوم خرداد ماه صرفا از جهت تطبیق گزارش مالی هیئت مدیره با حسابرسی مالی سال ۹۷ صورت گرفته، این افزایش زمان با موافقت روسای صنوف ۳۲ گانه خانه و تایید وکیل خانه سینما بوده است.

۲-مجمع عمومی انجمن بازیگران در زمان از قبل پیش بینی شده و موعد قانونی برگزار و انتخاب اعضای شورای مرکزی انجمن با حضور نماینده وزارت کار انجام گرفته، بدیهی است شورای مرکزی منتخب که دوره ای دو ساله را پیش رو دارد نمی تواند بابت یکماه باقیمانده از زمان اضافه شده بر عمر هئیت مدیره فعلی خانه سینما امور جاری خود و انتخاب رئیس و نایب رئیس و .. درون شورای مرکزی را معطل گذارد.

لذا پس از هماهنگی با هئیت مدیره خانه سینما و نماینده وزارت کار و با توجه به اینکه خانم معتمد آریا قصد کاندیداتوری مجدد برای هئیت مدیره بعدی خانه سینما را ندارند، ایشان به عنوان شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران انتخاب شده اند.

۳-برای پیشگیری از اینگونه مشکلات و هم زمانی دوره های دوساله صنوف با دوره دوساله هئیت مدیره و با توجه به تغییر زمان مجمع عمومی خانه سینما، از تمامی صنوف ۳۲ گانه می خواهیم تا تاریخ مجامع عمومی و انتخابات خود را به گونه ای طراحی نمایند که قبل از انتخابات هئیت مدیره خانه سینما، هیئت مدیره های جدید صنوف آغاز به فعالیت نمایند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید