معاون وزیر راه: برنامه‌ای برای انتقال پایتخت به سمنان وجود ندارد اما بحث انتقال مراکز سیاسی و اداری مطرح است

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۲۰
    کد خبر :638648

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ برنامه‌ای برای انتقال پایتخت از تهران به سمنان یا شهر دیگری نداریم و فقط بحث انتقال مراکز سیاسی و اداری با توجه به مصوبه مجلس مطرح است.

 

پروانه صادق مالواجرد – معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی – امروز در نشست خبری اظهار کرد: موضوع انتقال آب از دریای خزر به سمنان در شورای عالی آب دنبال می‌شود و ارتباطی به شورای عالی شهرسازی ندارد اما آنچه مورد تاکید قرار دارد، این است که در مباحث پراکندگی جمعیتی مسأله آب موضوع مهم و حیاتی است.

 

وی با بیان این‌که وقتی از تهران صحبت می‌کنیم، باید مجموعه شهری تهران و کرج را در نظر بگیریم، افزود: موضوع انتقال پایتخت مطرح نیست اما سیاست اصلی تمرکززدایی از تهران است که بر اساس قانون امکان‌سنجی ساماندهی، تمرکززدایی و انتقال مراکز اداری و سیاسی تهران دنبال می‌شود و تاکنون هفت جلسه در این زمینه برگزار شده است.

 

به گزارش ایسنا،صادق مالواجرد همچنین درباره حفظ باغات تهران گفت: در دوره‌های قبلی برای باغات در کمیسیون ماده پنج، مجوزهای تا ۱۱ طبقه داده می‌شد اما مدیریت شهری هم‌اکنون جلوی این این اقدامات را گرفته و مجوز بیش از چهار طبقه به باغات نمی‌دهد.

 

وی ادامه داد: همچنین دیگر امکان تفکیک باغات در مساحت‌های کمتر از ۱۰ هزار متر وجود ندارد. در چند ماه گذشته اکثر مواردی که در کمیسیون ماده پنج مطرح می‌شود طرحهای کلان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید