معاون مطبوعاتی کاخ سفید استعفا داد

    کد خبر :785191

معاون سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید به دلیل استفاده از کلمات زننده در جریان تهدید یک روزنامه‌نگار و اظهارات تبعیض‌آمیز جنسی طی یک گفت‌و‌گوی تلفنی، از سمت خود استعفا داد.

«‌تلر جوزف داکلو»، معاون سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید به دلیل استفاده از کلمات زننده در جریان تهدید یک روزنامه‌نگار و اظهارات تبعیض‌آمیز جنسی طی یک گفت‌و‌گوی تلفنی، از سمت خود استعفا داد.

وی پیش از این به مدت یک هفته از کار تعلیق شده بود.

به گزارش ایلنا، این نخستین استعفا در دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا است.

این فرد ۳۲ ساله که از اعضای تیم انتخاباتی بایدن بود، به کاخ سفید پیوست و یکی از معاونان «جن ساکی»، سخنگوی رئیس‌جمهوری آمریکا شد.

وی ظاهراً به «تارا پالمری» روزنامه‌نگار «پولتیکو» گفته است: «من تو را نابود می‌کنم.»

این روزنامه‌نگار با داکلو تماس گرفته بود تا در مورد روابط وی با روزنامه‌نگار زن دیگری به نام «الکسی مکاموند» از پایگاه خبری «اکسیوس» و مسائل اخلاقی ناشی از آن پرسش کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، داکلو در بیانیه ای که در توئیتر منتشر کرد، نوشت: «میزان تاسف، شرمساری و پشیمانی من از رفتارم با کلمات قابل توصیف نیست. من از زبانی استفاده کردم که هیچ زنی نباید از دیگران بشنود، به خصوص در شرایطی که فقط قصد داشته کارش را انجام دهد. عبارات من زننده، غیرمحترمانه و غیرقابل قبول بود.»

وی افزود: «دردناک است که همکارانم در کاخ سفید و رئیس جمهور را شرمنده کرده‌ام، و امشب بعد از گفت‌و‌گویی با مدیران ارتباطات کاخ سفید از سمت خود استعفا می‌دهم».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید