معافیت خودروهای تاریخی از معاینه فنی

    کد خبر :1046364
معافیت خودروهای تاریخی معاینه فنی

سخنگوی دبیرخانه کارگروه صیانت از وسایل نقلیه تاریخی گفت: صدور ۱۰روزه شناسنامه مالکیت و پلاک تاریخی و معافیت وسایل نقلیه دارای پلاک تاریخی از معاینه فنی به تصویب رسید.

به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، امید شریفی اظهار کرد: موضوع چگونگی تردد و معافیت از معاینه فنی، همواره از دغدغه‌ها و مشکلات مالکان خودروهای دارای پلاک تاریخی بود که با اهتمام و پیگیری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان دبیرخانه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی و نماینده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که خود نیز یکی از اعضای اصلی کارگروه است، همچنین به استناد اصل صد و سی و هشتم قانون اساسی و برای حفظ منافع مالکان با در نظر گرفتن قوانین ملی و بین‌المللی، به تصویب رسید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر این اساس، با مصوبه جدید دولت که در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شد، مالکان وسیله‌های نقلیه دارای پلاک تاریخی با ثبت درخواست در سامانه‌های آنلاین، می‌توانند بدون مشکل در معابر عمومی تردد داشته باشند و همچنین از دریافت معاینه فنی، معاف هستند.

شریفی ادامه داد: امیدواریم اجرای این آئین‌نامه که منجر به تسهیل در تردد، تسریع در روند شناسایی و صیانت و ساماندهی وسیله‌های نقلیه تاریخی می‌شود، موجبات رضایت مالکان خودروها، افزایش تعداد مجموعه‌داران و متولیان موزه‌های خصوصی و برگزاری هرچه بهتر رویدادهای مرتبط را فراهم بیاورد.

سخنگوی کارگروه اضافه کرد: با تصویب این قانون، صدور موافقتنامه هرگونه فعالیت مربوط به خودروهای کلاسیک و تاریخی در کشور به عهده کارگروه است و این اقدام قطعاً به ساماندهی و نظام‌مندسازی فعالیت‌های مرتبط با وسیله‌های نقلیه تاریخی و کلاسیک منجر خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: صدور بیمه نامه بدنه و تخصیص کارت سوخت به وسیله‌های نقلیه تاریخی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش مهر، کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی متشکل از وزارت خانه‌های کشور، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت و پلیس راهور فراجا و سازمان حفاظت از محیط زیست و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید