مصرف گاز موتورخانه استخر رو با این روش ها نصف کنید !

    کد خبر :972118

فرقی نمی کند که شما مسئول یک استخر تفریحی باشید یا در باغ یا ویلای خود، استخری را به همراه داشته باشید؛ مهم است که مصرف سوخت موتورخانه آن به گونه ای باشد که در انتهای ماه با دیدن قبض ها شوکه نشوید! روش های بسیاری وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها به کاهش مصرف سوخت موتورخانه استخر بپردازید که یکی از ساده ترین و در عین حال، موثرترین روش استفاده از تجهیزات استخر می باشد. حال همراه ما در این مطلب باشید تا به بررسی و معرفی این راهکارها بپردازیم.

موتورخانه به چه جایی از استخر گفته می شود؟

قبل از این که به سراغ نحوه استفاده از تجهیزات استخر برای کاهش مصرف سوخت موتورخانه آن برویم، بهتر است اول به طور کامل متوجه شویم که اصلا موتورخانه کجاست و چه وظیفه ای را به همراه دارد. موتورخانه در واقع به مکانی که خارج از محوطه استخر قرار دارد گفته می شود که تجهیزات مکانیکی به منظور تامین آب با درجه حرارت مد نظر استخر در آن قرار دارند.
به بیانی دیگر، سیستم گرمایش استخر در موتورخانه آن قرار دارد. در این اتاقک، آب داخل یک دیگ آب گرم شده (توسط شعله های مشعلی که در زیر دیگ قرار دارند) و سپس به داخل لوله ها برای سرا زیر شدن به داخل استخر هدایت می شود. مشعل هایی که وظیفه گرم کردن دیگ و آب را به همراه دارند، از سوخت گاز یا گازوئیل برای روشن شدن استفاده می کنند که هدف ما در این مطلب نیز کاهش حداکثر مصرف این سوخت ها است.
در رابطه با اندازه موتورخانه و موارد این چنینی نیز باید گفت که تماما به ابعاد استخر و وسعت آن مربوط می باشد. گاهی شما در باغ یا ویلای خود استخری را دارید و می خواهید به گرم کردن آب برای این مکان بپردازید که به طبع نیاز به فضایی کم مانند یک اتاق کوچک و بررسی خرید و قیمت دیگ 7 پره شوفاژکار نیاز دارید. از طرفی دیگر نیز استخرهای تفریحی به فضایی بسیار بزرگ تر از یک اتاقک احتیاج دارند.

روش های کاهش مصرف سوخت موتورخانه استخر

حال که به طور کامل با موتورخانه آشنا شدید و دانستید که تجهیزات استخر مربوط به این بخش می‌ تواند برای استخرهای خانگی و تفریحی متفاوت باشد، در این بخش ما قصد داریم راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها، مصرف سوخت در موتورخانه استخر را کاهش دهید.

از دیگ های آب گرم مناسب استفاده کنید

سعی کنید دیگ هایی را در موتورخانه استخر خود قرار دهید که در کنار مشعل با کیفیت مانند مشعل ایران رادیاتور، انرژی بی رویه را برای گرم کردن آب استفاده نکند. در صورتی که مشعل از کیفیت کافی برخوردار نبوده و از طرفی دیگر، دیگ ها نیز به خوبی گرما را به آب هدایت نکنند، سرانجام شما با افزایش بسیار زیاد سوخت همراه خواهید شد که منجر به هزینه های بسیار برای پرداخت قبوض و یا حتی قطع گاز مصرفی شما می شود.

معاینه فنی سالیانه را انجام دهید

هر دستگاهی که به ما کمک می کند تا آب گرم داشته باشیم، مانند موتورخانه استخر یا پکیج هایی که در خانه ها هستند، نیاز به معاینه فنی سالیانه دارند. هر زمان که شما به عنوان مثال اقدام به خرید پکیج دیواری یا تمامی تجهیزات استخر مربوط به موتورخانه آن می کنید، نیاز است که تاریخ نصب آن را به خاطر سپرده تا سال بعد در همان تاریخ، معاینه فنی که شامل موارد زیر می شود را انجام دهید:
♦ روغن کاری پمپ ها
♦ بررسی میزان فشار گاز در دیگ های آب هوایش
♦ بازرسی تسمه فن و سیستم احتراق
♦ امنیت سیستم گاز رسانی
♦ چک کردن فیلترها

سعی کنید لوله های انتقال آب از دیگر بخار را عایق کاری کنید

عایق کاری می تواند تاثیر بسیار مثبتی در مصرف سوخت موتورخانه استخر داشته باشد. از آنجایی که موتورخانه ها معمولا با فاصله بسیاری از استخر قرار می گیرند، مسیر طولانی می تواند باعث کاهش دمای آب در لوله ها شده و همین موضوع نیز منجر به استفاده بیش از اندازه از انرژی گاز می شود. با عایق کاری لوله ها می توانید دما را در طول مسیر انتقال نگهداشته و از سوخت بی رویه گاز جلوگیری کنید.
در رابطه با سیستم ها گرمایشی خانه ها نیز این موضوع می تواند بسیار مفید باشد. به عنوان مثال، اگر فردی هستید که در حوزه فروش پکیج دیواری به فعالیت می پردازید، این پیشنهاد را حتما به خریداران خود بدهید تا با انجام عایق کاری، هزینه سوخت و همچنین مصرف آن را کاهش دهند.

موتورخانه را در صورت امکان هوشمند سازی کنید

امروزه زندگی انسان در هر دقیقه یک قدم با تکنولوژی و پیشرفت بیشتر همسان سازی می شود؛ پس چه بهتر اگر بتوانیم در این زمینه نیز از حضور تکنولوژی بهره ببریم. در حال حاضر تمام تجهیزات استخر مانند فیلتر تصفیه استخر یا پمپ تصفیه استخر تماما با جدیدترین متد پیشرفته ساخته و ارائه می شوند تا حضور انسان و دستکاری آن به حداقل برسد.
شما می توانید از این موضوع در رابطه با موتورخانه نیز استفاده کنید. می توانید دستگاه های مدرن سلامت سوخت مشعل را خریداری کرده تا اطمینان حاصل کنید که مشعل به درستی به میزان سوخت پاسخ می دهد و در این بین نشتی وجود ندارد.

از تجهیزات و قطعات با کیفیت برای موتورخانه استفاده کنید

درست است که استفاده از تجهیزات استخر می تواند تا حد زیادی به کاهش مصرف سوخت بپردازد، اما هر تجهیزاتی می تواند این زمینه را برای ما مهیا سازد؟ قطعا خیر! مهم است که قطعات و تجهیزات را از فروشگاهی خریداری کنید که محصولات با کیفیت را در اختیار شما قرار می دهد. این موضوع می تواند اصلی ترین روش برای جلوگیری از مصرف سوخت بیش از حد در موتورخانه استخر باشد.

جمع بندی انتهایی

همان طور که در این مطلب نیز بارها به این موضوع اشاره کردیم، تجهیزات استخر می توانند کمک شایانی در حوزه کاهش مصرف سوخت در موتورخانه ها باشند؛ در صورتی که ما بتوانیم از فروشگاهی معتبر مثل هوایش اقدام به خرید آن ها کنیم. با توجه به نکات و روش هایی که در اختیار شما قرار دادیم، می توانید مصرف سوخت خود را تا حد زیادی کاهش داده و هزینه های اضافی را در این بین حذف کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید