پرش به محتوای اصلی

مصرف روزانه بلوبری ریسک بیماری قلبی را کاهش می دهد

کد خبر 554171
4

محققان پی بردند مصرف روزانه ۱۵۰ گرم بلوبری به کاهش ریسک بیماری قلبی-عروقی کمک می کند.

محققان دانشگاه ایست آنجلیا انگلستان در تحقیقی به بررسی تاثیرات مصرف روزانه بلوبری در ۱۳۸ فرد چاق و دارای اضافه وزن مبتلا به سندروم متابولیک پرداختند. این افراد در رده سنی ۵۰ تا ۷۵ سال قرار داشتند.

«آدین کاسیدی» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: مطالعات قبلی نشان داده اند که افرادی که به طور مرتب بلوبری مصرف می کنند، با کاهش ریسک ابتلا به مشکلاتی نظیر دیابت نوع۲ و بیماری قلبی عروقی مواجه هستند.

وی در ادامه می افزاید: بلوبری حاوی مقادیر بالا ترکیبات طبیعی موسوم به آنتوسیانین ها است، فلاوونوئیدهای که مسئول رنگ قرمز و آبی در میوه ها هستند.

تیم تحقیق دریافت مصرف روزانه ۱۵۰ گرم بلوبری ریسک بیماری قلبی عروقی را بین ۱۲ تا ۱۵ درصد کاهش می دهد.

به گفته محققان، پیام ساده و قابل توجه این تحقیق این است که مصرف روزانه یک فنجان بلوبری (۱۵۰ گرم) موجب بهبود سلامت قلب و عروق می شود.

محققان همچنین دریافتند مصرف روزانه نصف فنجان بلوبری (۷۵ گرم) دارای چنین فایده ای نبود.

بازتاب را در گوگل بیشتر ببینید

نظرات کاربران

نخستین دیدگاه را درباره این خبر ثبت کنید

0 دیدگاه ثبت دیدگاه

یادآوری: نشانی ایمیل منتشر نمی‌شود و دیدگاه‌های حاوی توهین، تهمت، افترا یا واژگان نامناسب تأیید نخواهند شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

نظر شما می‌تواند شروع یک گفت‌وگوی سازنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

از درج اطلاعات شخصی، شماره تماس و پیوندهای تبلیغاتی خودداری کنید.