مصرف برنج در چه صورت می‌تواند منجر به مرگ شود؟

    کد خبر :737764

همانطور که بارها و بارها از سوی متخصصان تغذیه هشدار داده شده است، رژیم‌های غذایی تاثیرات بسیاری در سلامت بدن دارند و گاهی مصرف بی‌اندازه برخی از مواد غذایی مانند برنج می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

دانشمندان به‌تازگی دریافتند که مصرف زیاد برنج خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را به دلیل وجود آرسنیک طبیعی افزایش می‌دهد. انباشت آرسنیک در این ماده غذایی باعث بیماری کبد و در نهایت مرگ افراد می‌شود.

برنج جزو رژیم‌های غذایی مهم در سراسر جهان محسوب شده و توسط میلیون‌ها نفر به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه برای تأمین کالری مورد نیاز مصرف می‌شود.

به گزارش جوان،آرسنیک از طریق خاک جذب برنج می‌شود، از این ماده شیمیایی به طور طبیعی برای آفت‌زدایی استفاده می‌شود. در همین رابطه محققان دانشگاه‌های منچستر و سالفورد مطالعه‌ای که بر روی تعدادی از بیماران قلبی انجام دادند، دریافتند آن دسته از افرادی که در مصرف برنج زیاده‌روی کرده بودند بیشتر از سایرین در معرض مرگ قرار داشتند. دانشمندان در کنار این عامل، عوامل دیگری از قبیل چاقی، استعمال دخانیات و سن را هم مورد بررسی قرار دادند. از سوی دیگر متخصصان نسبت به حذف کامل برنج از رژیم غذایی نیز هشدار دادند.

به گفته آن‌ها برنج سرشار از فیبر بوده که بسیار برای بدن مفید است، اما افراد باید توجه داشته باشند برنجی را انتخاب کنند که میزان آرسنیک آن کم باشد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید