مشکلی در هندبال ایران ندیدم

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۹:۲۲
    کد خبر :382216

سرمربی تیم ملی هندبال ایران که چند روز آینده قراردادش با فدراسیون به اتمام می‌رسد معتقد است سطح هندبال ایران خوب است و مشکلی برای پیشرفت وجود ندارد.

قرارداد ۶ ماهه «زوران کاستاراتوویچ» مقدونیه ای چند روز دیگر به سر می رسد و قرار است این مربی چند روز زودتر به کشورش بازگردد. ایران در بازیهای آسیایی همراه با این مربی در رده پنجم ایستاد. در شرایطی هم این پنجمی بدست آمد که اردوهای تیم دیر، بدون حضور لژیونرها و بدون تدارکات خارجی دنبال شد. بسیاری از لژیونرهای مطرح نیز نتوانستند تیم را در این رقابتها همراهی کنند. به نظر می رسد پنجمی هندبال ایران با بضاعت اندکش از نظر این مربی خوب بوده است.

گفتگوی مهر با مربی خارجی تیم ملی هندبال کشورمان در حاشیه برگزاری کلاس مربیگری در تهران و پیش از اتمام قراردادش در ادامه می آید:

*  به نظر شما مشکل تیم در بازی‌های آسیایی برای عدم کسب نتیجه چه بود آیا نبود لژیونر در این نتیجه تاثیر گذار بود؟

– زوران کاستاراتوویچ: تیم در بازیهای آسیایی مشکل خاصی نداشت و این طور هم نبوده که به خاطر غیبت لژیونرها نتیجه نگیریم. بچه های ما بدون لژیونرها هم تلاش خود را انجام دادند.

* آیا به نظر شما سطح هندبال ما هم سطح دیگر تیم های آسیا بود یا ما از آنها ضعیف تر شده بودیم؟

– به نظر من به غیر از تیم قطر سطح بقیه تیم ها تفاوت زیادی با ما نداشت اما در بازی با بحرین آنها بازی کثیفی با ما انجام دادند و حتی کارت زرد هم گرفتند. ایران در تورنمنت قبلی هندبال آسیا که در کره بوده با لژیونرها حاضر شد اما به نظر من بازی های بهتری در جاکارتا داشت. معتقدم نتیجه ما به تیم های خوب نزدیک تر شده است. بچه ها بسیار خوب بودند. حتی ضد حمله های بسیار خوبی داشتیم. متاسفانه در بازی با کره برخی از ضد حمله ها را از دست دادیم و اگر توپ های ما گل می شد می توانستیم برابر کره نتیجه بگیریم.

* آیا از اینکه لژیونرها در بازیهای آسیایی نبودند ناراحت شدید؟

– ما حتی تمرینات تیم را بدون آنها انجام دادیم. اما باشگاه های آنها اجازه ندادند که به بازیهای آسیایی بیایند. تیم های اروپایی می توانستند تمریناتشان را بدون لژیونرها انجام دهند اما نمی دانم چرا اینکار را نکردند!

* در مدت حضورتان تمرینات تیم های پایه ایران را هم دیدید و حتی تیم نوجوانان را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی کردید. به نظرتان سطح تیم های پایه هندبال ایران چگونه است؟

– البته من به صورت موقت و پاره وقت در کنار این دو تیم بودم اما معتقدم تیم نوجوانان و جوانان هندبال ایران تیم های خوبی هستند. آینده این دو تیم خیلی خوب بوده و آینده روشنی خواهند داشت.

* آیا هندبال ما با هندبال آسیا و جهان فاصله دارد؟

– این مسئله در مسابقات معلوم می شود. به نظر من هندبال ایران فاصله زیادی با تیم های جهان ندارد.

* آیا از قراردادتان با فدراسیون هندبال ایران راضی بودید؟

– نمی توانم این سوال را جواب بدهم. این مسئله یک موضوع حرفه ای ورزشی است و نمی توانم جواب بدهم.

* در بدو ورودتان به ایران گفتید که برخی نوشته ها و برخی دوستانتان از شرایط ایران به شما نظراتی داده بودند و شما با ذهنیت دیگری به ایران آمدید. آیا این ذهنیت تغییر کرده و از اینکه در ایران بودید راضی بودید؟

– از اینکه در ایران بودم خیلی راضی هستم. اینجا از آن فکری که می کردم خیلی بهتر بود. البته مردم، مربیان و دوستان در فدراسیون هم از نظر فکری به من کمک کردند. مردم اینجا خیلی همراه و خوب بودند.

* آیا فدراسیون در خصوص تمدید قراردادتان با شما صحبت کرده است؟

– صحبتی نشده اما این فدراسیون هندبال ایران است که در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد که چطور کار کند.

* مشکل هندبال ما برای پیشرفت در کجاست؛ آیا ما در نبود بازیکن، مربی و سخت افزار مشکل داریم؟

– من هیچ مشکلی در هندبال ایران ندیدم.

* در حال برگزاری یک کلاس برای مربیان ایران هستید، آیا به نظرتان سطح علمی مربیان ما نسبت به سطح فنی و علمی مربیان به روز هندبال دنیا فاصله دارد؟

– نمی توانم در مورد مربیان ایران نظر بدهم. من فقط می توانم در مورد تیم ملی نظر بدهم. آن زمانی می توانم پیرامون این مسئله صحبت کنم که مدت زمان زیادی در ایران بمانم و از نزدیک سطح تیم ها و مربیان را بررسی کرده باشم. این مسئله نیز مستلزم این است که حمایت شده و مدت زمان زیادی در میان هندبال شما باشم.

* آقای زوران در این مدت کدام شهرهای ایران را دیدید؟

– فقط تهران و کیش را دیدم. وقتی هم به کیش رفتم دمای هوا ۵۰ درجه بود و تاکنون مثل این گرما را ندیده بودم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید