دختران هندبال ایران جهانی شدند

  • ورزشی
  • شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ ۱۵:۱۸
    کد خبر :1006863
دختران هندبال ایران جهانی

تیم هندبال جوانان دختر ایران با پیروزی برابر قزاقستان، جواز حضور در پیکارهای قهرمانی جهان را کسب کردند.

تیم هندبال جوانان دختر ایران امروز (شنبه) در آخرین بازی خود در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در هنگ‌کنگ به مصاف قزاقستان رفت و در پایان با ارائه یک نمایش درخشان توانست این تیم را با نتیجه ۲۴-۲۷ شکست دهد و با ایستادن در رده پنجم این دوره سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند.

ملی‌پوشان با نظم تیمی هماهنگ و همچنین عکس‌العمل‌های فوق‌العاده الناز یارمحمدی دروازه‌بان تیم ملی توانست نیمه نخست این دیدار را با برتری ۱۲- ۱۵ به سود خود ثبت کند.

قزاقستان در نیمه دوم کار را برای دختران هندبالیست ایران سخت‌تر کرد و توانست اختلاف را به یک گل برساند، اما باز هم کار هماهنگ ملی‌پوشان و عملکرد عالی، یارمحمدی درون دروازه باعث شد قزاقستان نتواند کاری از پیش ببرد.

دختران ایران زمین در نهایت با پیروزی ۲۴-۲۷ حریف قدرتمند خود را شکست دادند و با ایستادن در رده پنجم این دوره از رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد.

پیش از این دیدار دو تیم ازبکستان و هنگ‌کنگ برای کسب رده هفتم با هم دیدار کردند که ازبکستان با نتیجه ۲۳-۴۴ میزبان را شکست داد و در جایگاه ششم قرار گرفت.

فردا (یکشنبه) در آخرین روز این مسابقات چین و کره‌جنوبی برای کسب عنوان قهرمانی در فینال با یکدیگر مصاف می‌کنند و ژاپن و چین‌تایپه در رده‌بندی دیدار خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، همچنین الناز یارمحمدی دروازه‌بان تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران پس از ارائه یک عملکرد درخشان در دیدار با قزاقستان عنوان بهترین بازیکن این دیدار را به خود اختصاص داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید