مشکلات ‌نسخه نویسی الکترونیک در مراکز درمانی

    کد خبر :898436
مشکلات ‌نسخه نویسی الکترونیک در مراکز درمانی

مهدی مجیدی با اشاره به مشکلات نسخه الکترونیک برای بازنشستگان، افزود : با توجه به شرایط جسمی و سنی بازنشستگان ، اغلب آنها در نسخه نویسی الکترونیکی دچار مشکل شده‌اند، دفترچه های بیمه نوعی سند هویتی بازنشستگی است .

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران افزود: بیشتر بازنشسستگان با توجه به شرایط جسمی و سنی، از نظر کهولت سن، سواد اینترنتی و الکترونیکی در مواجهه با نسخه نویسی الکترونیکی دچار مشکل هستند، اکثرا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و دفترچه‌ها را از آنها نمی پذیرند.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران تاکید کرد : زیرساختهای اساسی و اصولی نسخه نویسی الکترونیکی فراهم نشده و بازنشستگان تأمین اجتماعی از نظر مسائل درمانی، ویزیت، آزمایشگاه، عکس برداری و دریافت نسخه و دارو از مراکز داروخانه های مختلف و… دچار مشکلاتی می شوند .

مجیدی به برخی مشکلات بازنشستگان در نسخه الکترونیکی اشاره کرد و گفت: با توجه به نیار افراد به در مان در زمان کرونا اگر ارتباط آنلاین نباشد، بازنشسستگان و بیمه شدگان ضرر می کنند و مجبور می شوند دارو را آزاد تهیه کنندو احتمال دارد برخی از داروخانه ها نیز از این مساله سوء استفاده کنند.

به گزارش صدا و سیما؛ مجیدی تاکید کرد: قبلا ثبت هر نسخه الکترونیکی در سیستم، هزینه ای برای بیمه شدگان به همراه داشت که با مکاتبه و مذاکره، مشکل برطرف شد. اما هنوز مشکلات اساسی نسخه الکترونیکی پابربرجاست و توقع داریم مسئولان این مساله را نیز حل کنند چرا که بیش از ۳ میلیون بازنشسته و به تبع آن همسران و فرزندان آن‌ها، با این مشکل روبرو هستند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید