مشخص شدن جایگاه قانونی رمزارز‌؛ نیمه دوم امسال

  • سیاسی
  • شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۵۹
    کد خبر :844208
مشخص شدن جایگاه قانونی رمزارز‌؛ نیمه دوم امسال

آقای محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه موضوع رمزارز‌ها بر روی میز کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته است گفت: موضوع رمزارز‌ها به دلیل اهمیت، سال گذشته در کمیسیون اقتصادی بررسی و گزارشی تهیه و براساس اصل ماده ۴۵ آیین نامه داخلی گزارش آن در صحن علنی قرائت شد.

نماینده مردم کرمان افزود: در مجلس به دنبال آن هستیم تا جایگاه رمزارز‌ها را در کشور قانونی کنیم تا وظایف وزارت خانه‌ها و دستگاه‌ها در این راستا تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی به عنوان تصمیم گیری در بخش رمزارز‌ها؛ وزارت اقتصاد در راستای مبارزه با پولشویی و وزارت صمت در خصوص مجوز مزارع رمزارز باید در این خصوص ورود پیدا کنند، همچنین وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز و وزارت ارتباطات در زمینه بستر مجازی آن باید تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

پورابراهیمی در گفتگو با صداوسیما، اظهار داشت‌: مواد و احکام اولیه رمزارز‌ها در کمیسیون اقتصادی مشخص شده است، در بخش احکام قانونی، منشاء داخلی در چارچوب ضوابط قانونی باید شکل بگیرد و با آنانی که مصارف برق غیرقانونی دارند، برخورد شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره رمزارز‌ها خارجی هم گفت: چارچوب رمزارز‌های خارجی نیز به دلیل نگرانی مردم از منابع ورود کشور و ریسک‌های زیاد آن، مشخص شده است.

پورابراهیمی اضافه کرد: همچنین مسئولیت صرافی‌ها و رمزارز‌ها و ارز‌های دیجیتال در این احکام اولیه در بانک مرکزی مشخص می‌شود و مجوز‌های لازم تعریف شده است و به زودی گزارش کمیسیون اقتصادی در این راستا نهایی می‌شود و برای بررسی، آن را وارد صحن علنی خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید