مشخصات سخت‌افزاری گلکسی A02 سامسونگ فاش شد

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۷
    کد خبر :770181

گلکسی A02 سامسونگ گوشی هوشمندی با مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تر از گلکسی A02s خواهد بود که چندی پیش معرفی شد.

چندی پیش سامسونگ از گوشی هوشمندی به نام گلکسی A02s رونمایی کرد؛ اما شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد که کار شرکت کره‌ای با این محصول تمام نشده است و به‌زودی مدل پایین‌رده‌تر آن را معرفی خواهد کرد. گوشی هوشمند مورد نظر گلکسی A02 نام دارد که اخیرا مشخصات سخت‌افزاری آن در بنچمارک گیک‌بنچ فهرست شده است.

محصول جدید سامسونگ که طبق فهرست گیک‌بنچ از شماره مدل SM-A022F استفاده می‌کند، نسخه استاندارد سری محسوب می‌شود و مدل گلکسی A02s نسخه‌ای با سخت‌‌افزار بهینه‌شده خواهد بود.

سامسونگ برای گلکسی A02 از تراشه مدیاتک MT6739WW استفاده می‌کند که فرایند تولید ۲۸ نانومتری برای ساخت آن به کار گرفته شده است. پردازنده‌ی تراشه مدیاتک از چهار هسته کورتکس A53 تشکیل می‌شود که روی فرکانس ۱/۵ گیگاهرتز کار می‌کنند.

این تراشه در سال ۲۰۱۷ ساخته شد و اگر بخواهیم آن را با مدلی از تراشه‌های اسنپدراگون ساخت کوالکام مقایسه کنیم، نمونهی ضعیف‌تر اسنپدراگون ۴۵۰ (با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری) محسوب می‌شود. از جمله محصولات سامسونگ که مجهز به تراشه اسنپدراگون ۴۵۰ هستند، می‌توان گلکسی M11 را مثال زد که ماه می ۲۰۲۰ روانه بازار شد.

گلکسی A02 را می‌توان در حد گوشی هوشمندی مانند نوکیا ۱ پلاس دانست که از تراشه مدیاتک MT6739WW استفاده می‌کند؛ البته برخورداری محصول جدید سامسونگ از ۲ گیگابایت حافظه رم به‌جای ۱ گیگابایت باعث می‌شود گلکسی A02 نسبت به نوکیا ۱ پلاس برتری داشته باشد. برای گلکسی A02s حافظه رم با ظرفیت ۳ گیگابایت در نظر گرفته شده است.

به گزارش زومیت، نکته آخر که در فهرست مشاهده می‌شود مبتنی بودن گلکسی A02 بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ است. با توجه به مشخصات سخت‌افزاری گلکسی A02 می‌توان این محصول را در رده‌ی گوشی‌های هوشمند اقتصادی قرار داد؛ البته باید دید شرکت کره‌ای چه قیمتی برای گلکسی A02 در نظر می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید