مشتری به نزدیک‌ترین فاصله با زمین می‌رسد

    کد خبر :941623
مشتری

در شب 26 سپتامبر، فاصله زمین و مشتری به نزدیکترین فاصله 70 سال اخیر خواهد رسید. سیاره در آسمان آن شب بزرگ‌تر و درخشان‌تر از همیشه خواهد بود. بنابراین می‌توان از آسمان سیاره را مشاهده کرد.

بازتاب-‌‌طبق اعلام سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا)، فاصله زمین و مشتری در این روز حدود 58741560 کیلومتر است. بیشترین فاصله 965.66400 کیلومتر بود. مشتری بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی و پنجمین سیاره نزدیک به خورشید است. سیاره مشتری دارای 53 قمر نامگذاری شده دارد. اما دانشمندان بر این باورند که در مجموع 79 قمر کشف شده است. چهار قمر بزرگ، آیو، اروپا، گانیمد و کالیستو، “ماهواره گالیله” نامیده می‌شوند. قمرهای مشتری از طریق دوربین دوچشمی یا تلسکوپ قابل مشاهده هستند و به صورت نقاط روشن در دو طرف مشتری ظاهر می شوند.

ناسا اعلام کرده است که مکان ایده آل برای رصد مکانی در ارتفاع بالا با آسمان صاف است. آدام کوبلسکی، اخترفیزیکدان پژوهشی در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا در هانتسویل، آلاباما، گفته است: “با دوربین دوچشمی خوب، شما باید بتوانید باندها (حداقل باند مرکزی) و سه یا چهار ماهواره گالیله را شاهد باشید. یادآوری این نکته مهم است که گالیله این قمرها را با کمک اپتیک قرن هفدهم رصد کرد. یکی از نیازهای کلیدی، نصب ثابت برای هر سیستمی است که استفاده می‌کنید.”

مشتری به نزدیک‌ترین فاصله با زمین می‌رسد

کوبلسکی یک تلسکوپ بزرگ‌تر را برای مشاهده دقیق‌تر لکه قرمز بزرگ و باندهای مشتری توصیه می‌کند. یک تلسکوپ 4 اینچی یا بزرگتر و چند فیلتر مختلف از سبز تا آبی تصویر را بهبود می‌بخشد.

دانشمندان بر این باورند که مطالعه مشتری می‌تواند به اکتشافات پیشگامانه در مورد شکل گیری منظومه شمسی منجر شود. پروژه بزرگ بعدی اکتشاف مشتری اروپا Clipper است. این فضاپیما قصد دارد قمر مشتری، اروپا را که به دلیل “پوسته یخی” معروف است، کاوش کند و دانشمندان در حال رقابت هستند تا دریابند آیا اروپا شرایط لازم برای حمایت از حیات را دارد یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید