مسیر جوانگرایی تیم ملی فوتسال درست است

  • ورزشی
  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۲۵
    کد خبر :270131

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه چند پیشنهاد داخلی و خارجی برای فصل بعد دارد، گفت: مسیری که برای جوانگرایی تیم ملی فوتسال درنظر گرفته شده، درست است.

علی اصغر حسن زاده در گفتگو با مهر، درباره حضورش در تمرینات تیم «ب» فوتسال گفت: تمرینات خوبی داشتیم. بازیکنان با انگیزه هستند. این فرصت مناسبی است برای بازیکنان جوان که نه سن و سالشان به تیم زیر ۲۰ سال می خورد و نه در ترکیب تیم ملی برای جام ملتها قرار داشتند. این فرصت مناسبی است که آقای ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی در اختیار آنها قرار داده است تا خودشان را ثابت کنند و تجربه کسب کنند تا پشتوانه سازی برای تیم ملی صورت بگیرد. ما به پشتوانه سازی نیاز داریم. نمی شد با یک تیم چندین سال تیم ملی را اداره کرد. نیاز به جوانگرایی است و این مسیر، درست است.

وی در پاسخ به این سئوال که تیم «ب» برای رسیدن به سطح تیم اصلی چقدر زمان نیاز دارد؟ تاکید کرد: کادر فنی دارد کارش را انجام می دهد. بازیکنان هم جوان و با انگیزه هستند تا زودتر خودشان را به سطح تیم اصلی برسانند. من هم هرچه در توانم باشد از نظر فکری و انتقال دستورات سرمربی انجام می دهم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران درباره حال و هوای تمرین با بازیکنان جوانتر هم تصریح کرد: همیشه تمرینات تیم ملی فوتسال هیجان داشته است ولی نمی توان گفت مثل تیم ملی است که برای مسابقات رسمی آماده می شود. تیمی که برای مسابقات آسیایی و جهانی آماده می شود، حال و هوای متفاوتی دارد و انگیزه ها بیشتر است. ولی بعضی از بازیکنان تازه به تیم ملی آمده اند و خودشان انگیزه دارند. من هم از انگیزه آنها استفاده می کنم. این به من انرژی می دهد تا بتوانم در کنارشان تمرین کنم.

حسن زاده در ادامه در خصوص انحلال تیم های لیگ برتری و تاثیرات این اتفاق، گفت: این انحلال تیم ها پیامدهای منفی برای بازیکنان ملی و باشگاهی دارد. اگر حرفه ای نگاه کنیم درآمد بازیکنان از این راه است. با انحلال تیم ها، سطح مالی و کیفی لیگ پایین می آید و فکر بازیکنان درگیر می شود. به عنوان مثال وقتی تیم فولاد ماهان از لیگ فوسال کنار کشید، تیم ملی هم لطمه دید. به خاطر همین انصراف تیم فولاد ماهان بود که در سال ۲۰۱۲ جام ملتها و سپس جام جهانی را از دست دادیم. دلیل اصلی آن ناکامی می تواند انحلال فولاد ماهان باشد که قدرتی از نظر مالی و فنی برای لیگ بود. لیگ خوب می تواند به تیم ملی کمک کند. رفتن تیم های خوب به فوتسال لطمه می زند. باشگاه ها و کسانی که برای فوتسال هزینه می کنند باید در این شرایط حمایت شوند.

بازیکن تیم فوتسال گیتی پسند درباره وضعیتش برای فصل بعد هم تاکید کرد: هنوز صحبتی با باشگاه گیتی پسند نداشته ام. البته چند پیشنهاد داخلی و خارجی دیگر دارم. گیتی پسند هنوز کار را شروع نکرده است. قراردادی با گیتی پسند ندارم ولی منتظرم ببینم چه می شود تا تصمیم نهایی را بگیرم.

حسن زاده با بیان اینکه دارد صحبتهایش را با سایر باشگاه ها انجام می دهد، تصریح کرد: گیتی پسند هم جزو تیم های خوب است. امیدوارم این باشگاه امسال هم تیم خوبی را روانه میدان کند چون برای اصفهان و در مجموع فوتسال ایران خوب است و به سطح کیفی لیگ تیم ملی کمک کرده است. وقتی حال گیتی پسند خوب بوده، حال تیم ملی هم خوب بوده است چون بازیکنان با فراغ بال به تیم ملی می آیند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید