مسکو:‌استقرار موشک‌های آمریکا حوالی مرز روسیه می‌تواند عامل منازعه شود

    کد خبر :562942

روسیه در مقابله با استقرار موشک‌های آمریکا در اروپا اعلام کرد می‌تواند از موشک‌های خود که تمام اروپا را پوشش می‌دهند استفاده کند.

مسکو هشدار داد استقرار موشک‌های آمریکایی در نزدیکی مرزهای روسیه موجب افزایش تنش می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه هشدار داد تصمیم آمریکا مبنی بر استقرار سیستم‌های موشکی در حوالی مرز روسیه نه تنها تنش را در منطقه افزایش می‌دهد بلکه موجب جرقه خوردن تقابلی مانند تنش مشابه در کوبا می‌شود.

آمریکا از فوریه سال جاری میلادی (بهمن 1397) خروج از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد را اعلام کرد و از آن پس، استقرار موشک‌هایش در اروپا را درنظر دارد.

به گزارش فارس،واشنگتن مدعی است ابتدا مسکو این معاهده را نقض کرده است. روسیه بارها هرگونه نقض پیمانی را رد کرده و از آمریکا و سایر کشورها دعوت کرده از تطابق سیاست‌های کرملین با این معاهده اطمینان پیدا کنند.

بحران موشکی کوبا در سال 1962 بیم آغاز جنگ هسته‌ای بین آمریکا و شوروی سابق را موجب شد. پس از ان با استقرار موشک‌های هسته‌ای این دو کشور در مجاورت مرزهای یکدیگر، این تنش را به اوج رساند. به‌دنبال این تقابل شدید، سران هردو کشور توافقی را ثبت کردند که طی آن شوروی سابق متعهد شد موشک‌هایش را از کوبا خارج کند و آمریکا نیز موشک‌های خود را از ترکیه بیرون ببرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید