مسجد جمکران ۲ هفته تعطیل شد

    کد خبر :800370

معاون خدمات زائرین مسجد جمکران با اشاره به تعطیلی ۲ هفته‌ای برنامه‌های این مکان مقدس گفت: آیین‌های مسجد جمکران طی این مدت فقط به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی مسجد جمکران، ابراهیم صدوقی با اشاره به قرمز شدن وضعیت کرونایی قم اظهار داشت: طبق دستور تولیت مسجد جمکران مبنی بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مکان مقدس، تمامی برنامه ها تا ۲ هفته بدون حضور مستمع برگزار و از طریق صدا و سیما و صفحه‌های جمکران در فضای مجازی پخش خواهد شد.

وی افزود: بنابراین مساجد اصلی و شبستان‌ها نیز تعطیل و برگزاری مراسم در تمامی اماکن مسقف این مسجد ممنوع شده و برنامه‌های عبادی با کنترل و نظارت خادمان سلامت و اجرای دقیق فاصله‌ گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، ضدعفونی فرش‌ها و محیط در صحن جامع صورت می گیرد.

صدوقی ضمن تشکر از زحمت‌های مرکز بهداشت استان در ارتباط با نظارت و آموزش خادمان جمکران با اشاره به ساماندهی خادمان سلامت گفت: دراین طرح که از ظرفیت خادمان افتخاری ستاد امر به معروف مسجد و بسیج جامعه پزشکی استفاده شده، سعی کردیم ضمن ارائه تذکرهای لازم در ورودی های مسجد و توزیع رایگان ماسک، با استقرار نیروهای حوزه درمانگاه و دارالشفا این مکان مقدس، حتی الامکان از ورود زائران بدون ماسک و افرادی که علائم بیماری دارند جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در این ایام برپایی سفره‌های ماه رمضان در جمکران ممنوع است و اطعام در قالب طرح مواسات و همدلی مومنانه توسط قرارگاه گامی به سوی جامعه مهدوی با توزیع غذا در مناطق مختلف قم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم مناجات خوانی که هر ساله در شبستان کربلای جمکران انجام می شد تعطیل شده و به صورت غیر حضوری از شبکه های صدا و سیما و فضای مجازی پخش خواهد شد خاطر نشان کرد: امیدواریم با همراهی زائران بتوانیم نقش موثری در مهار و از بین بردن این ویروس منحوس داشته و در آینده نزدیک شاهد حضور پرشور عاشقان و ارادتمندان امام زمان در جمکران باشیم.

وضعیت کرونایی قم از هجدهم فروردین‌ماه به حالت قرمز و پرخطر درآمده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید