برنامه‌های مسجد جمکران از فردا باحضور عموم مردم برگزار می‌شود

    کد خبر :726620

همزمان با شیوع کرونا و از روز ۲۷ اسفند‌ماه با تصویب ستاد مبارزه با کرونا آستان‌های مقدس کشور و مساجد و حسینیه‌ها جهت پیشگیری از این بیماری تعطیل شدند. این تعطیلی که شاید در تاریخ بی سابقه بود، سبب رنج و غم عاشقان اهل بیت (ع) شد اما از آنجایی که همه جامعه برای ریشه‌کنی این بیماری منحوس دست به دست هم داده بودند، عاشقان آل‌الله هم ضمن رعایت مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در صف مقدم جبهه مبارزه با این بیماری قرار گرفته و با حضور در صحنه به ضدعفونی معابر عمومی و همچنین کمک به آسیب‌دیدگان از این بیماری پرداختند.

تعطیلی بی‌سابقه اماکن مقدس کشور از روز ۲۷ اسفند ۹۸

این تعطیلی بیش از ۷۰ روز ادامه داشت، تا اینکه از روز ۵ خرداد‌ماه و همزمان با عید فطر فعالیت این اماکن نورانی به صورت محدود از یک ساعت پس از طلوع آفتاب تا یک ساعت پیش از غروب آفتاب از سر گرفته شد.

جلسه ستاد مبارزه با کرونا در حرم امام رضا (ع) با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله علم‌الهدی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی و دیگر اعضای ستاد مصوباتی داشت که مهم‌ترین آن فعالیت شبانه‌روزی حرم امام رضا (ع) و دیگر حرم‌های اهل بیت(ع) از ۹ خردادماه بود که با این تصمیم مسجد مقدس جمکران نیز ۲۴ ساعته به روی مردم و منتظران ظهور امام زمان(عج) بازگشایی شد. اما مراسم‌های این مسجد مقدس که به صورت هفتگی برگزار می‌شد همچنان بدون حضور جمعیت بود تا اینکه این مراسم‌ها از فردا سه شنبه ۱۰ تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور جمعیت برگزار خواهد شد.

برنامه های هفتگی مسجد جمکران از فردا با حضور جمعیت

حجت‌الاسلام یاسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: برنامه‌های هفتگی مسجد مقدس جمکران به دلیل شیوع ویروس کرونا چندماهی در قالب فضای مجازی و پخش از رسانه ملی برگزار شد و بعد از عید سعید فطر نیز که این حرم‌ها و این مکان مقدس به روی مردم بازگشایی شدند نیز این مراسم‌ها بازهم بدون حضور جمعیت برگزار می‌شد اما از هفته گذشته سه‌شنبه مراسم دعای توسل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور جمعیت برگزار شد.

جزییات برنامه این هفته جمکران

وی افزود: این هفته مراسم هفتگی مسجد مقدس جمکران با حضور جمعیت و در فضای باز برگزار می‌شود که روز سه‌شنبه حجت‌الاسلام الیاسی سخنرانی و علی‌مالکی‌نژاد قرائت دعا خواهد داشت که این مراسم از ساعت ۲۱:۳۰ آغاز می‌شود. روز پنجشنبه مراسم قرائت دعای کمیل نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام طباطبایی و قرائت دعا سیدجواد میرجعفری برگزار خواهد شد. این مراسم روز پنجشنبه ۱۲ تیرماه از ساعت ۲۱:۱۵ آغاز خواهد شد.

حسین‌آبادی گفت: روز جمعه مراسم قرائت دعای ندبه از ساعت ۶:۱۵ با سخنرانی حجت‌الاسلام میردامادیان و قرائت دعای سیدمحسن بنی‌فاطمی برگزار می‌شود.

چیدمان مردم در مسجد جمکران براساس فاصله اجتماعی

به گزارش فارس،معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان خاطرنشان کرد: این مراسم‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود و برروی هرفرش تنها ۴ نفر به صورت ستونی چیدمان می‌شوند تا افراد فاصله اجتماعی لازم را داشته باشند. همچنین برای برگزاری نماز جماعت در این مسجد مقدس نیز همین رویه حاکم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید