“مستر کارت” و “ویزا کارت” فعالیت‌های خود در روسیه را متوقف می‌کنند

    کد خبر :893127
"مستر کارت" و "ویزا کارت" فعالیت‌های خود در روسیه را متوقف می‌کنند

شرکت‌های مالی مستر کارت و ویزا کارت اعلام کردند که تمام خدمات دهی بانکی خود را در کشور روسیه متوقف می‌کنند.

شرکت مسترکارت در بیانیه‌ای گفت: کارت‌های صادر شده از سوی بانک‌های روسیه دیگر در شبکه مستر کارت اعتبار ندارد و کارت‌های صادر شده در این کشور در خارج از این کشور قابل استفاده نخواهند بود.

شرکت ویزا کارت نیز اعلام کرد به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف می‌کند و با همکاری با شرکای خود نقل و انتقال پول در روسیه را در چند روز آینده به حالت تعلیق در می‌آورد.

مستر کارت و ویزا کارت شرکت‌های خدمات مالی آمریکایی چندملیتی است که در زمینه ارائه خدمات کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و مدیریت سامانه‌های پرداخت بانکی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، امروز یازدهمین روز جنگ اوکراین است. روسیه بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را به صورت رسمی اعلام و خاطرنشان کرد که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگ علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

در میان اوج گیری اختلافات میان روسیه و غرب، اتحادیه اروپا و آمریکا در ادامه تهدیدهای تحریمی خود علیه روسیه، با حربه جدیدی به دنبال فشار آوردن بر مسکو وارد میدان شدند تا با پیشنهاد حذف روسیه از سیستم بانکی جهانی (سوئیفت)، ضربه‌ای بی‌سابقه بر نظام بانکی روسیه وارد آورند.

اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) این سلاح جدید را در برابر قطع احتمالی انتقال گاز روسیه به روی کشورهای اروپایی، در بحبوحه بحران انرژی و افزایش نجومی بهای برق برافراشتند تا از این طریق روسیه را در سیستم مالی بین المللی منزوی کنند.

سوئیفت (جامعهٔ جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) که در سال ۱۹۷۳ توسط ۲۳۹ بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی ایجاد شد، شبکه‌ای است که بیش از ۱۱ هزار موسسه مالی را در سراسر جهان به هم مرتبط می‌کند و برای اجرای تبادلات پولی بانکی به کار می‌رود. سوئیفت در حال حاضر غالب‌ترین سیستم مالی بین المللی است. به همین خاطر با حذف روسیه از آن، مسکو قادر به ارسال پول در داخل و خارج از کشور خود نخواهد بود. بنابراین این اقدام، ضربه‌ای سخت برای شرکت‌های محلی و صادرکنندگان این کشور محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید