مسابقه گرانی بین مرغ و گوجه فرنگی

    کد خبر :1037127

قیمت‌ها در نیمه سال همیشه دچار نوسان شده و روند صعودی دارند. فصل‌های گرم سال به دلیل فسادپذیر بودن اقلام غذایی قیمت‌ها متعادل‌تر بوده اما این نرخ‌ها در نیمه دوم سال به یکباره دچار جهش می‌شوند که منجر به شوک در بازارهای مختلف می‌شود.

ابتدای هفته گذشته هر کیلو گوشت مرغ چیزی حدود ۸۹ هزار تومان بود اما این قیمت تا پایان هفته ثابت نماند و به ۹۲ هزار تومان رسید.

ظاهراً در هفته جاری هم این جهش قیمت ادامه دارد به طوری که شامگاه روز گذشته (جمعه) هر کیلو گوشت مرغ ۹۸.۸۰۰ تومان به فروش رسید. به نظر می‌رسد در ایام تعطیل پایان هفته نظارتی بر بازار حاکم نبوده و فروشندگان قیمت برخی کالاهای اساسی را افزایش می‌دهند.

در کنار قیمت مرغ از سوی دیگر افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی مانند گوجه فرنگی را نیز در بازار سبزیجات شاهد هستیم. در حالی که دو هفته قبل نرخ هر کیلو گوجه فرنگی بین ۲۱ تا ۳۲ هزار تومان متغیر بود در دو هفته اخیر قیمت این محصول به هر کیلو حدود ۴۰ هزار تومان رسیده است.

هفتم آذر (سه شنبه هفته گذشته) حسین اصغری مدیرکل دفتر سبزی، صیفی و محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی از توزیع بار جدید گوجه فرنگی و کاهش قیمت‌ها در بازار خبر داده بود اما به نظر می‌رسد این توزیع انجام نشده یا در صورت انجام منجر به کاهش قیمت‌ها نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید