مسابقات سوارکاری قهرمانی کشور برگزار می‌شود

  • ورزشی
  • جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ ۹:۴۰
    کد خبر :746783

«محمد کاظمیان» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سوارکاری فقط ورزش نیست و بخشی از آن شامل صنعت و اشتغال افراد است. مجبوریم فعالیت‌های سوارکاری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهیم. هر چند سوارکاری انفرادی است و مثل کشتی پربرخورد نیست، به همین خاطر مسابقات در فضای باز در شکل‌های مختلف و بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین پخش زنده مسابقات را در رشته‌های مختلف پیش‌بینی کردیم و تمام فعالیت‌های سوارکاری، برگزار می‌شود. علاوه بر آن کلاس‌های آنلاین را در تمامی رشته‌های سوارکاری برپا می‌کنیم.

دبیر فدراسیون سوارکاری در خصوص مسابقات بین‌المللی گفت: فدراسیون جهانی سوارکاری، مسابقات بین‌المللی را برای ما در نظر گرفته و این رقابت‌ها را برای تقویم سال آینده برنامه‌ریزی کردیم. برنامه مسابقات بین‌المللی را برای سال۱۴۰۰ بستیم و فعالیت‌های ورزشی ۹۹ را مصوب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خیلی خوبی که افتاده این است که مجوعه سوارکاری نوروزآباد با کمک و همیاری شرکت توسعه در اختیار فدراسیون قرار گرفته است تا در دراز مدت سرمایه‌گذاری کنیم. نمی‌خواهیم باشگاه‌داری کنیم و به ‌دنبال ایجاد کمپ تیم‌های ملی در این مجموعه هستیم تا بتوانیم تمرینات ملی‌پوشان را برای المپیک آسیایی برگزار کنیم. مجموعه نوروزآباد در حال بازسازی است و بعد از اینکه مسابقات قهرمانی کشور در این مجموعه انجام شد، فعالیت‌های تیم ملی برای حضور در المپیک آسیایی در اینجا پیگیری می‌شود.

کاظمیان با اشاره به اینکه بازی‌های المپیک آسیایی ۲ سال دیگر در چین برگزار می‌شود، گفت: ۲ سال فرصت داریم تا تیم را آماده کنیم و در صورت اعزام اَسب از داخل برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم و اگر از بیرون انجام می‌شود باید با شرکت‌هایی که این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند از الان ارتباط بگیریم. معمولا یک تیم چهار نفره با یک نفر رزرو برای رشته پرش با اسب عازم این مسابقات می‌شوند. اگر سوارکاران در دِرساژ، مسابقات سه روزه و نیز پرش با اسب رکورد لازم را کسب کنند، به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: فدراسیون سوارکاری هیچ باشگاهی ندارد و امید است با کمک شرکت توسعه بتوانیم مشکلات را حل کنیم تا فعالیت‌های تخصصی در اختیار سوارکاری قرار گیرد. اتفاق بزرگی خواهد بود تا برنامه‌ریزی و آمادگی تیم‌های ملی و فعالیت‌های آموزشی را در مجموعه نوروز آباد انجام دهیم.

دبیر فدراسیون سوارکاری یادآور شد: مسابقات قهرمانی کشور ۲۶ مهر تا دوم آبان ماه در رشته پرش با اسب برگزار می‌شود. براساس رنکینگ جهانی ۵۰ سوارکار برتر کشور به مسابقات قهرمانی کشوری دعوت می‌شوند. نفرات منتخب نیز به اردوی تیم ملی دعوت می شوند. آزمایشات ضد دوپینگ هم گرفته خواهد شد و این رقابت قانونمند و امتیاز خوبی هم دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید