مزایای خرید گالوانیزه در وب سایت فولاد ایران

    کد خبر :735517

وب سایت فولاد ایران فعال در زمینه خرید و فروش ورق گالوانیزه، ارائه دهنده آخرین لیست قیمت گالوانیزه کاشان، قیمت ورق گالوانیزه رنگی، قیمت ورق روغنی و ورق سرد روغنی و همچنین خدماتی مانند تولید ورق عرشه فولادی، کرکره گالوانیزه، سقف کاذب دامپا و برش کاری و شیت می باشد.

ورق گالوانیزه به طوره ویژه ای نسبت به سایر محصولات فولادی دارای مقاومت بالا در برابر عوامل طبیعی مخرب همانند زنگ زدگی و خوردگی دارد به همین دلیل در صنایعی که نیاز است محصول نهایی دارای مقاومت بالایی در برابر ساییدگی و رطوبت و فشار بالا باشد بکار میرود. در این مطلب سعی شده است که در ابتدا به معرفی ورق گالوانیزه و نوع کاربرد آن در صنایع گوناگون بپردازیم.

 

ورق گالوانیزه چیست

در طی فرآیند ویژه ایی به نام گالوانیزاسیون ورق آهنی به ورق گالوانیزه تبدیل می شود در واقع در این فرآیند لایه ای از جنس روی بر روی ورق آهنی پوشیده می شود. در طی فرآیند نورد گرم ورق های آهنی در وانی از فلز پوششی روی که به صورت مذاب و دارای دمای 460 درجه سانتی گراد هست شناور می شود، در واقع در روش نورد گرم یک لایه فلز روی به عنوان یک محافظ در سطخ ورق کشیده می شود؛ این لایه ی پوششی همانند یک لایه محافظتی مانع از خوردگی و ساییدگی فلز زیرین (ورق آهنی) می شود.

فلز پوششی (روی) بعد از خارج شدن وان داغ با اکسیژن و کربن ترکیب شده و باعث ایجاد یک لایه محافظ سطحی برای لایه فلزی زیرین می شود.

 

خرید گالوانیزه

 

برای تولید ورق گالوانیزه از روش نورد سرد هم استفاده می شود، در این روش بر روی ورق فلزی پایه نمک روی را در محلولی اسیدی حل نموده  و بر روی آن اسپری می کنند.

در روش نورد سرد پوشش سطحی دارای ضخامت کمتری نسبت به روش گرم دارد. به درصد فلز سطحی بر روی ورق اصطلاحا کوتینگ گفته می شود، هر چه میزان کوتینگ ورق بیشتر باشد ورق نهایی دارای مقاومت بیشتر و در نهایت ورق نهایی تولید شده دارای کیفیت بالاتری است. دو مورد میزان ضخامت فلز سطحی و نوع روش گالوانیزاسیون (نورد سرد یا گرم) به طور ویژه ای بر روی قیمت ورق گالوانیزه تاثیر مستقیم می گذارد.

 

فاکتور های مهم بر قیمت ورق گالوانیزه

دو ویژگی اصلی کیفیت ورق تولید شده و ضخامت آن بر روی قیمت نهایی ورق تولید شده تاثیر گذار است. در این میان نمی توان از نوسانات ارز بر روی قیمت ورق گالوانیزه نادیده گرفت.

در زمان خرید ورق گالوانیزه توجه به این موضوع که در چه شرکتی تولید شده و در چه صنعتی کاربرد دارد نیز حائض اهمیت است. به عنوان مثال در صنایعی که محصول نهایی در ارتباط مستقیم با آب و رطوبت است میزان درصد کوتینگ ورق بسیار مهم و حیاتی است (به علت رطوبت بالا درصد زنگ زدگی به طور ویژه ای افزایش میاید.) و بلعکس در صنایعی که محصول نهایی بیشتر حالت تزینی دارد میزان پوشش سطح دارای اهمیت کمتری است و کیفیت ظاهری ورق مد نظر است.

 

خرید ورق گالوانیزه

 

 در نهایت محصول گالوانیزه به دو فرم رول (کلاف) و صفحه (شیت) تولید می شود.

فرمینگ کلاف دارای دو عرض استاندارد 1000 و 1250 میلیمتر تولید می شود و نهایت به دو صورت استاندارد و سفارشی به صورت شیت های برش داده می شود.

پوشش سطحی که از روش گرم ایجاد می گردد نسبت به روش سرد به علت نفوذ فلز سطحی در ورق دارای مقاومت بالاتری است. به همین دلیل ضخامت پوشش سطحی در روش سرد دارای قطر و ضخامت کمتر از 25 میکرون است ولی در متد گرم بین 100 تا 1300 میکرون ضخامت دارد. وزن ورق گالوانیزه در نهایت از مجموع وزن ورق گالوانیزه با وزن فلز پوشش سطحی (روی)  مشخص می شود.

تفاوت عمده بین ورق گالوانیزه تولید شده در روش گرم و سرد کیفیت ظاهری ورق است، ورق گرم دارای ظاهر کدر و مات ولی ورق سرد دارای ظاهر براق و درخشنده است.

ضخامت ورق گالوانیزه بین 0.5 الی 2.5 mm و عرض 1000 الی 1250 mm تولید می شود بسته به نوع کاربردی که ورق گالوانیزه در صنایع گوناگون دارد از ضخامت و اندازه های متفاوت آن استفاده می شود.

قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه متاثر از چندین فاکتور مانند ویژگی های فیزیکی مانند اندازه و ضخامت، قیمت ورق آهن مصرفی و هزینه های تولید و غیره می باشد. در وب سایت فولاد ایران (به عنوان یک سایت مرجع) امکان مشاهده لیست قیمت انواع ورق گالوانیزه برای خریداران گرامی فراهم شده است.

فاکتورهای مهم بر قیمت ورق گالوانیزه که در زمان خرید ورق گالوانیزه باید در نظر گرفت:

•  قیمت فلز آهن بیس

•  کاهش و افزایش قیمت دلار

•  ضخامت ورق گالوانیزه تولید شده

•  برند ورق گالوانیزه (شرکت تولید کننده)

•  تکنولوژی ساخت و هزینه های نهایی گالوانیزاسیون

 

کاربرد های ورق گالوانیزه

از ورق گالوانیزه به جز مصارف صنعتی و خانگی در ساخت دیگر فراوردهای فولادی نیز استفاده می شود. به طور مثال از ورق گالوانیزه در ساخت انواع ورق گالوانیزه رنگی و ورق روغنی و ورق شیروانی و ورق رنگي شيرواني استفاده می شود. هریک از محصولات فوق طی فرآیند ویژه ای به محصول نهایی تبدیل می شوند.

به طور نمونه برای تولید ورق گالوانیزه شیروانی از ورق گالوانییزه یا ورق گالوانیزه رنکی استفاده می شود. به این صورت که ورق های مذبور از درون یک سری غلط حالت دار عبور می کند و درنهایت محصول ورق شیروانی که به دو فرمینگ سینوسی و ذوزنقه ای تولید می گردد. از این ورق ها برای تولید انواع سقف کاذب با میزان طول 12 متر تولید می شود.

قیمت ورق گالوانیزه شیروانی و قيمت ورق رنگي شيرواني و قیمت ورق شیروانی همانند سایر محصولات فولادی نیز تحت تاثیر قیمت ورق گالوانیزه و قیمت ورق گالوانیزه رنگی است.

 

قیمت ورق گالوانیزه در بازار فولاد

با افزایش ارزش دلار تولیدکنندگان بجای عرضه داخلی تمایل به صادرات تولیدات خود دارند و این باعث کاهش عرضه و در نتیجه افزایش قیمت در بازارهای دخلی می گردد، این مورد نیز برای محصولات فولادی و ورق گالوانیزه نیز صادق است. برای تولید ورق گالوانیزه مواد اولیه لازم است که با توجه بالا رفتن قیمت دلار باعث افزایش قیمت تمام شده محصول نهایی (ورق گالوانیزه) می گردد.

در ایران شرکت ها و کارخانجات مختلفی به تولید ورق گالوانیزه می پردازند از جمله شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، تاراز، فولاد اصفهان و ورق گالوانیزه چهار محال و بختیاری و… می توان نام برد.

وب سایت فولاد ایران امکان خرید انواع ورق گالوانیزه از برترین برندهای معتبر برای خریداران گرامی فراهم نموده است. با مراجعه به این وب سایت جدول قیمت (آخرین قیمت موجود در بازار) شرکت های مانند تاراز، فولاد امیرکبیر و سمنان و … قابل دسترس است.

 

مواردی که در زمان خرید گالوانیزه می بایست در نظر داشت:

اولین فاکتوری که در زمان خرید ورق گالوانیزه میباست در نظر داشت نوع کاربرد آن است. بسته به اینکه ورق گالوانیزه در چه صنعتی استفاده می شود اتنخاب نوع آن نیز مهم است. به طور مثال در صنایعی که امکان خوردگی و آسیب دیدگی بالاست بهتر از ورق های گالوانیزه با ضخامت پوشش بالاتر استفاده نمود. به طور کلی ورق های که در مصارف صنعتی بکار می رود نسبت به ورق های که دارای مصارف خانگی است دارای کیفیت و مقاومت بالاتری است. در ادامه به معرفی انواع کاربرد ورق گالوانیزه در صنایع مختلف می پردازیم.

 

کاربرد های مختلف ورق گالوانیزه در صنایع مختلف

کاربرد لوازم خانگی: تولید اجاق گاز، یخچال و کولر و …

کاربرد تولیدات صنعتی: دیگ های بخار، وسایل صنعتی و …

تولید ماشین الات: ساخت قطعات داخلی و خارجی انواع ماشین آلات و …

در متن فوق سعی شد به معرفی ورق گالوانیزه و ویژگی ها و کاربرد های آن در صنایع گوناگون بپردازیم، در ادامه به معرفی مزایای خرید از وب سایت فولاد ایران به عنوان مرجعی معتبر در زمینه خرید گالوانیزه می پردازیم.

 

قیمت خرید گالوانیزه

 

مزیت های خرید گالوانیزه از سایت مرجع فولاد ایران:

•  به روز بودن قیمت ورق گالوانیزه

در وب سایت فولاد ایران تمامی قیمت های درج شده کاملاً به روز می باشد.

•  خرید ورق با قیمت درب کارخانه

در وب سایت فولاد ایران به علت عدم وجود واسطه وبه صورت عمده این امکان برای خریداران گرامی فراهم شده است که انواع محصولات فولادی را به قیمت درب کارخانه خریداری نمایند.

برای مشاهده انواع قیمت ورق گالوانیزه و مشاوره در این زمینه می توانید به آدرس اینترنتی https://fooladiran.com  (فولاد ایران) مراجعه نمایید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید