مرغ کمتر از قیمت مصوب عرضه می شود

    کد خبر :970124
قیمت مرغ

 نوبخت اژدری عصر پنجشنبه در جلسه تنظیم بازار در جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: به وفور عرضه مرغ را در سطح بازار استان اردبیل شاهد هستیم و ذخیره مناسبی را نیز در این حوزه داریم.

وی با بیان اینکه ماهانه ۲ میلیون جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام می‌شود، تصریح کرد: با این فرآیند ۵۰۰ هزار قطعه تولید مرغ مازاد را شاهد هستیم که به سایر استان‌ها عرضه شده تا شرایط مناسبی را در عرضه و تقاضا شاهد باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با خریدی که مردم در هفته‌های اخیر انجام داده و ذخیره‌سازی در منازل صورت گرفته، مرغ آماده طبخ در اردبیل به قیمت ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود تا ما شرایط مطلوبی را در عرضه مرغ شاهد باشیم.

اژدری افزود: با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال در کنار جوجه‌ریزی مناسب، سعی بر این است تا قیمت‌ها کنترل شده و امکان عرضه مناسب مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و سایر محصولات لبنی و پروتئینی در استان فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند در عرضه تخم مرغ با برخی مشکلات و کمبودها روبه‌رو هستیم اما از طریق استان‌های دیگر این نقیصه در حال برطرف شدن است و ما با راه‌اندازی ۲ واحد مرغ تخم‌گذار کمبودها را در این حوزه جبران خواهیم کرد.

اژدری اضافه کرد: سعی ما بر این است تا با جوجه‌ریزی مناسب و حمایتی که از مرغداران در تأمین نهاده‌ها انجام می‌شود، شرایط مطلوبی را در تنظیم بازار شاهد باشیم تا در ایام پایانی سال نیز دچار مشکلات و نارسایی در عرضه مرغ نباشیم.

وی بیان کرد: با توجه به تقارن ایام پایانی سال با ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای مصرف مرغ، سعی ما بر این است تا با برنامه‌ریزی‌های مناسب امکان عرضه بیشتر در بازار فراهم آمده و قیمت‌ها در حد متعادل باقی بماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید