مراقب فشار خون بالا باشید، پوکی استخوان در کمین است

    کد خبر :938987
پوکی استخوان

طبق تحقیقات انجمن قلب ایالات متحده، هنگامی که فشار خون بالا به موش ها القا گشت، موجب شد تا با مواردی چون آسیب استخوانی و از دست دادن استخوان رو به رو شوند که این معنی روشنی دارد.

بازتاب-‌ آنها برای این آزمایش موش های جوانی را به کار گرفتند که فشارخون القایی برای آنها در نظر گرفته شد و در این آزمایش موش های مسن هم مورد استفاده قرار گرفتند. موش های مسن معادل یک انسان 47 تا 56 ساله بوده و موش های جوان نیز حدود 20 تا 30 سال.

در این تست 12 موش جوان شش هفته 490 نانوگرم آنژیوتانسین II کسب کردند که موجب افزایش فشار خون بالا می شود. در این بین 11 موش مسن هم به مدت شش هفته 490 نانوگرم آنژیوتانسین II بدست آوردند. در سوی دیگر دو گروه موش جوان و مسن دیگر هم در این تست حضور داشتند که آنژیوتانسین II دریافت نکرده بودند.

مراقب فشار خون بالا باشید، پوکی استخوان در کمین است

با گذشت شش هفته محققان به نتایج جالبی دست یافتند. آنها متوجه شدن گروه موش های جوانی که آنژیوتانسین II دریافت کردند نسبت به موش های جوانی که این ماده را دریافت نکرده بودند، 24 درصد کاهش حجم استخوان داشتند و به نوعی با پوکی استخوان مواجه شدند. همچنین 18 درصد کاهش ضخامت استخوان ترابکولار و 34 درصد در نیروی شکست تخمینی هم مشاهده شد که همگی از علائم پوکی استخوان هستند.

با تمام این اوصاف باید نتیجه گرفت که فشارخون بالا موجب ایجاد پوکی استخوان می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید