مذاکرات باید به رفع تحریم ها منجر شود

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۳۶
    کد خبر :932280

ابوالفضل عمویی، نماینده مردم تهران در مجلس در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: موضوع مذاکرات هسته‌ای در این جلسه بررسی شد.

وی بیان کرد: در این جلسه نمایندگان نظرات خود را درباره نحوه ادامه پیگیری مذاکرات هسته‌ای ارائه کردند و گزارش‌هایی که در این خصوص به کمیسیون رسیده بود، در این جلسه بررسی شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب کرده است که نقشه راه ما در مواجهه با مذاکرات هسته‌ای است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، دولت موظف است گزارش رفع تحریم‌ها را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده که نتیجه آن پس از بررسی در کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی، با پیوستی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا نمایندگان در مورد اجرای این قانون و نحوه ادامه برنامه هسته‌ای کشور تصمیم‌گیری کنند.

عمویی تاکید کرد: تاکید ما بر این است که مذاکرات باید منجر به رفع تحریم‌ها شود به نحوی که انتفاع اقتصادی و فواید تجارت خارجی برای تجار کشور داشته باشد و منفعت آن به مردم برسد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان مجلس گزارش دولت از متن در حال گفتگو در مذاکرات وین را بررسی خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید