بازتاب ایران

آروتزشوا: قرارداد با ایران باید به تایید کنگره برسد/ اوراسیاریویو: مذاکرات ایران و عربستان پرتوی امید در خلیج فارس است/ اویل پرایس: خط لوله انتقال نفت به جاسک تکمیل شد/ نیوزویک: ایران برای توافق خوب با آمریکا آماده است

    کد خبر :813905

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل کانال خبری آروتزشوا، اندیشکده اوراسیاریویو، نشریه اویل پرایس و هفته نامه نیوزویک تأکید بر موضوعاتی چون قرارداد با ایران باید به تایید کنگره برسد، مذاکرات ایران و عربستان پرتوی امید در خلیج فارس است، خط لوله انتقال نفت به جاسک تکمیل شد، ایران برای توافق خوب با آمریکا آماده است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

آروتزشوا: قرارداد با ایران باید به تایید کنگره برسد

جمهوری خواهان در آمریکا تلاش دارند دولت بایدن را مجبور کنند برای قرارداد با ایران تایید کنگره را دریافت کند.

کانال خبری آروتزشوا در این باره نوشت: جمهوری خواهان قبل از معامله با ایران به دنبال تایید کنگره هستند.

در ادامه آمده است: تدابیر لازم در سنا قبل از انعقاد قرارداد با ایران، دولت بایدن را مجبور به تایید کنگره می کند.

همچنین افزوده است: با توجه به نسخه ای از پیش نویس اصلاحیه اخذ شده، طبق تدابیر سنا دولت بایدن قبل از انعقاد قرارداد با ایران تصویب کنگره را بدست آورد.

کنگره

در پایان اشاره می کند که این اصلاحیه مانعی قابل توجه در تلاش دولت بایدن برای وارد کردن مجدد توافق هسته ای در سال 2015 با ایران ایجاد می کند. اصلاحیه مورد حمایت جمهوری خواهان مانع از امضاء هرگونه توافق جدید دولت بایدن بدون تضویب سنا می شود.

اوراسیاریویو: مذاکرات ایران و عربستان پرتوی امید در خلیج فارس است

مذاکرات ایران و عربستان سعودی که طی ماه های اخیر در جریان است، اما از محتوای مذاکرات اخبار زیادی منتشر نشده است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: مذاکرات ایران و سعودی: پرتوی امید در خلیج فارس است.

در ادامه آمده است: ایران و عربستان سعودی دو رقیب برجسته منطقه ای در آوریل در بغداد گفتگو کردند. نخست وزیر عراق الکاظمی نقش اساسی در آوردن هر دو کشور به میز مذاکره داشت.

به نقل از برهم صالح، رئیس جمهور عراق آمده است که ایران و عربستان سعودی بیش از یک بار مذاکره کرده اند، جزئیات مذاکرات فاش نشده است اما اشاره شده است موضوع یمن برجسته بوده است.

مذاکرات ایران و عربستان

در پایان این اندیشکده این طور نتیجه گرفته است که دو کشور به علت روابط خصمانه طولانی مدت اکنون نیازمند مذاکرات دراز مدت برای حل اختلافات دارند، اکنون مذاکرات در دوره جنینی قرار دارد.

اویل پرایس: خط لوله انتقال نفت به جاسک تکمیل شد

جمهوری اسلامی ایران سال ها است تلاش دارد خود را از تنگنای انتقال نفت از طریق تنگه هرمز رها کند در همین راستا احداث خط لوله به خارج از خلیج فارس در دستور کار قرار گرفت.

نشریه اویل پرایس در این باره نوشت: خط لوله انتقال نفت ایران به زودی آماده بهره برداری می شود.

در ادامه آمده است: این خط لوله هفته گذشته از نظر ساخت و ساز به پایان رسیده است. ایران به کمک این خط لوله قادر است مقادیر زیادی نفت را از میادین اصلی نفت خود در خوزستان به جاسک منتقل کند.

همچنین افزوده است که این لوله 42 اینچ این توانایی را دارد که ایران را برای دور زدن تحریم های ایالات متحده به میزان زیادی توانمند سازد، اگر چه این روزها به نظر می رسد تحریم ها کم رنگ خواهد شد اما این لوله می تواند آرزوهای آتی آمریکا را نیز کنترل کند.

خط لوله نفت

در پایان به برجام و نحوه خروج ایالات متحده اشاره شده است و این که بازگشت ایالات متحده تضمینی برای خروج مجدد آن نیست، ایران با وجود خط لوله فوق می تواند در آینده با قدرت بیشتری با تحریم های ایالات متحده مقابله کند.

نیوزویک: ایران برای توافق خوب با آمریکا آماده است

مذاکرات وین و نتیجه آن برای رسانه های زیادی سوال بر انگیز است، خواست دو طرف مشخص نیست هر یک از طرفین دیگری را متهم می کند.

هفته نامه نیوزویک در این باره نوشت: ایران برای توافق خوب با آمریکا آماده است اما برای توافق بد عجله ای ندارد.

در ادامه آمده است: یک مقام ایرانی به نیوزویک گفته است که این کشور آماده انجام توافق هسته ای است که در آن ایالات متحده به تعهداتی که طی توافق اولیه شش سال پیش خود انجام داده است عمل کند.

وی افزوده است: جمهوری اسلامی ایران علی رغم انجام مذاکرات در دورهای پی در پی عجله ای برای توافق ندارد.

مذاکرات وین

در پایان این هفته نامه این طور نتیجه می گیرد که مذاکرات در وین ادامه دارد و اعضای دیگر به دنبال یافتن راه حل هایی هستند که برای طرفین قابل قبول باشد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید