مدیرکل آژانس اتمی برای حضور در مذاکرات اوکراین، به ترکیه می‌رود

    کد خبر :894289
مدیرکل آژانس اتمی برای حضور در مذاکرات اوکراین، به ترکیه می‌رود

بعد از موافقت وزرای خارجه روسیه و اوکراین برای حضور در آنتالیا و مذاکره برای حل بحران دو کشور، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به ترکیه می‌رود.

گروسی خبر داد که روز پنجشنبه به شهر آنتالیا در ترکیه خواهد رفت، تا در مذاکرات «سرگئی لاوروف» و «دمیترو کولِبا» وزرای خارجه روسیه و اوکراین حضور داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی به طرف‌های روسی و اوکراینی پیشنهاد داد که با او درباره وضعیت امنیت اتمی اوکراین گفتگو کنند.

مدیرکل آژانس اتمی در این‌باره گفت: «من فردا به آنتالیا سفر خواهم کرد. در جلساتی که در آنجا برگزار می‌شود، امیدوارم در مورد موضوع فوری تضمین ایمنی و امنیت تاسیسات اتمی اوکراین پیشرفت حاصل شود. ما باید همین الان اقدام کنیم».

بر اساس این گزارش، آژانس انرژی اتمی به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره برگزاری نشست سه جانبه با گروسی در ترکیه پاسخ نداد.

گروسی پیش از این گفته بود دسترسی به سامانه‌های اطلاعات هسته‌ای چرنوبیل اوکراین را از دست داده و دیگر اطلاعاتی از این نیروگاه به آژانس منتقل نمی‌شود.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد. به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

به نوشته ریانووستی، وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز گفته که نیروهای مسلح فقط به زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ بخشی از جمعیت غیرنظامی نیز تهدید نخواهد شد.

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید