مدال طلای المپیک کمیل قاسمی در گرو تصمیم IOC

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۱۴
    کد خبر :579081

با اعلام خبر احراز دوپینگ قهرمان سنگین وزن کشتی المپیک ۲۰۱۲ لندن، حالا همه در انتظار تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی از برنز به طلا هستند.

شب گذشته خبری مبنی بر بررسی مجدد نمونه تست‌ دوپینگ آرتور تایمازوف قهرمان کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۲ لندن توسط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و مثبت بودن تست دوپینگ این آزادکار ازبکستانی منتشر شد.

این موضوع بلافاصله مورد توجه اهالی کشتی ایران قرار گرفت، چراکه کمیل قاسمی نماینده کشورمان در المپیک ۲۰۱۲ لندن به مدال برنز دست یافت. مدالی که بعد از باخت برابر آرتور تایمازوف و سپس راهیابی کمیل قاسمی به دیدار رده بندی حاصل شده بود. حالا با توجه به دوپینگ تایمازوف و همچنین پس گرفته شدن مدال نقره داویت مودزماناشویلی گرجستانی که چندی پیش به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ رخ داد، به نظر می رسد مدال طلای وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۲ لندن باید به کمیل قاسمی داده شود.

نکته جالب اینکه آرتور تایمازوف ازبکستانی چندی پیش به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ، مدال طلای المپیک ۲۰۰۸ پکن هم را از دست داده بود و این دومین طلای المپیک این آزادکار است که پس گرفته می شود.

به گزارش مهر ،بدین ترتیب پرونده رسیدگی به وضعیت تغییر مدال های وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۲ لندن باید در اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین‌المللی المپیک بررسی شود تا مدال برنز کمیل قاسمی پس از یک فرایند نسبتا زمانبر به مدال طلا تبدیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید